Ritkán válik valaki piacvezetővé folyamatosan csökkenő értékesítési adatokkal, de a zenebizniszben ez is...
Ritkán válik valaki piacvezetővé folyamatosan csökkenő értékesítési adatokkal, de a zenebizniszben ez is bekövetkezett: olyan gyorsan szűkül a piac, hogy a brit HMV a konkurensek kihalásával lett messze a legnagyobb. Ez azonban nem jelenti azt, hogy jól menne nekik, a mára egyetlen országos hálózattal rendelkező lemezbolthálózat a túlélésért küzd.
Ennek részeként kínálta fel eladásra az HMV Live koncertüzletágat, mely egész jól működik. A társaság szerint abszolút kényszerről van szó, normál esetben szó sem lehetne a nyereséges rész értékesítéséről, de akkora a csoport adóssága, hogy annak mérséklése elsőbbséget élvez.
Az HMV bolthálózatát úgy alakították át, hogy egyre kevesebb hely jut a cédéknek és a dvd-knek, viszont ráálltak a kütyüértékesítésre. Szinte már az üzletek felében zenelejátszókat és fülhallgatókat látni, de ez a kényszerű irányváltás sikeresnek tűnik, a csoport a múlt év végére 45 százalékkal növelte a kütyükből származó bevételét.
A zeneladás esése azonban folytatódik, s emiatt nem biztosak benne az elemzők, hogy megér-e még néhány évet a 9 évtizedes múltra visszatekintő cégcsoport. A piac arra számít, hogy holnap azt jelenti be a HMV, hogy az idei karácsonyi szezonban 8 százalékkal zsugorodtak az eladásai.