Vállalkozás ecoline.hu 2012. április. 01. 23:58

Nagy árat kellene fizetni az Opel bezárásáért

Milliárdokba kerülne a bohumi Opel-gyár bezárása - mondták a veszteséges európai autógyártó dologozói képviselői a...

Milliárdokba kerülne a bohumi Opel-gyár bezárása - mondták a veszteséges európai autógyártó dologozói képviselői a Reutersnek. Az Opel legrégebbi, 50 éve üzemelő gyárának bezárása ráadásul jelentős presztízsveszteséget is okozna a brandnek, érvelnek a 3100 ember elbocsátása ellen a szakszervezetek.

A leépítéseket az eredeti tervek szerint csak 2014-ben kezdte volna meg a GM, ám a folyamatos veszteségek miatt két gyár, a bohumi és az Ellesmere Port-i egyetlen megmaradt brit gyár bezárására legkésőbb ekkor sor kerülhet. Az AFP szerint az elmúlt évtized során felhalmozott több milliárd dolláros veszteség odáig vezetett a GM-nél, hogy úgy vélik, a gyárbezárás kulcsfontosságú eleme a nyereségesség visszaállításának.

A szakszervezetek ellenállnak, mondván az amerikai menedzsment a gyárbezárásokkal fenyegetve akarja sakkban tartani az Opelt, ám ők megakadályozzák a bohumi gyár bezárását. A valószínűbb forgatókönyv a Reuters szerint jelenleg az lehet, hogy a GM keres egy beruházót a bohumi gyárhoz, hogy a bezárás költségeit megspórolja.

hvg360 Tiszai Balázs 2025. január. 09. 12:00

Trump szóban már Putyin szintjén van, de mégis mit akar Grönlandtól, Kanadától és a Panama-csatornától?

A megválasztott amerikai elnök nem zárja ki, hogy katonai eszközökkel szerezzen meg a három kiszemelt területből kettőt, az USA északi szomszédját pedig gazdasági nyomásgyakorlással kényszerítené az 51. állammá. Donald Trump a harcias megnyilvánulásai alapján annyira veszi komolyan a határvonalakat, mint az Ukrajnát “nácítlanító” Oroszország, bár arra szerencsére kevés az esély, hogy az amerikai hadsereg bármely országot lerohanja. Összeszedtük, miért került a három kiemelt célpont Trump fókuszába.