Black friday-hatás.
A black friday miatt a román eMAG egy nap alatt csinált nagyobb forgalmat csinált, mint a magyar egész tavalyi éves árbevétele – írja a Forbes. A cég eredetileg 800 millió lejes forgalommal kalkulált, ehhez képest 896 millió (nagyjából 75 milliárd forint) folyt be hozzájuk november 8-án. Az akció a konkurenciával ellentétben csupán egy napig tartott a cégnél.
Az eMAG magyarországi üzemeltető cégének teljes, idén márciusban zárult üzleti évében alig volt több az árbevétele több 61 milliárd forintnál.
A román eMAG idén másfél millió árajánlattal készült a fekete péntekre. Az országban a cég mérései szerint ezen a napon átlagosan 253 ezer forintnak megfelelő összeget terveznek vásárlásra költeni az emberek; Magyarországon a PwC és a Publicis Groupe Hungary őszi mérése 195 ezer forintos keretet mutatott.
Az eMAG a román piac növekedését idén 10 százalékosra becsüli, s az idei összértéke 4735 milliárd forintnak megfelelő összeg körül alakulhat. A magyarországi összforgalom ezzel szemben várhatóan az 1600 milliárd forintot sem éri majd el.
A különbség annak ellenére is számottevő, hogy Románia népessége duplája Magyarországénak.
A cikkben azt is megjegyezték, hogy a román piacon 50 ezer webshop közel 6,3 milliárd eurós forgalmat generált 2022-ben, és közel azonos mértékű egy főre jutó GDP és átlagkereset mellett a románok fejenkénti éves online költése kétszerese a magyarokénak.
Arra is emlékeztettek, hogy Magyarországon november 15-én lesz black friday, amire az eMAG itt is nagy akciókkal készül.