Ha igaz lett volna, amit a 2010-es években mondtak nekünk, akkor már tele lennének az utak önvezető autókkal. Mégsem tartunk itt, de miért, és mi most a legnagyobb feladat a szektorban? A válaszokat az üzletág egyik legsikeresebb cégével, a magyar aiMotive-val kerestük üzleti podcastunkban.
Folytatódik a Mérlegen, a HVG üzleti podcastjának negyedik évada, a mostani adásban pedig az önvezető autózás helyzetét járjuk körbe, mégpedig az egyik legsikeresebb magyar startup, az aiMotive segítségével. Tósoki Dániellel, a szimulációs csapat termékigazgatójával többek közt arról fogunk beszélni, hogy mi történt az önvezető autóknál az elmúlt 2-3 évben, hol tart most a technológia, milyen irányba haladnak a fejlesztések, van-e egy kitűzött cél az üzletág előtt vagy ahány cég, annyi megoldás?
Az interjú előtt meghallgathatják Dalos-Kovács Gabriellát, aki a 4iG Csoporton belül a mesterséges intelligenciával kapcsolatos projektek menedzselésével foglalkozik. Vele arról fogunk beszélgetni, hogy mennyire tudják manapság a vállalkozások használni az MI-t, milyen előnyöket jelenthet ez egy cég számára és egyáltalán, mely területeken érdemes elkezdeni használni a mesterséges intelligenciát.
És a műsor elején szokás szerint átbeszéljük az elmúlt időszak vállalkozásokat érintő híreit, így szó lesz arról, hogy az amerikai elnökválasztás után hogyan alakultak a cégek értékei, illetve arról is, hogy miért költünk több pénz ha boldogok vagy éppen szomorúak vagyunk.
Váltsd velünk valóra! – a műsort a Raiffeisen Bank támogatja.
- 00:00 Intro
- 00:49 A doom spending-jelenségről
- 05:15 Nyert Trump, és a gazdagok még gazdagabbak lettek
- 09:12 Támogatói tartalom: A stúdióban Dalos-Kovács Gabriella, aki a 4iG Csoporton belül a mesterséges intelligenciával kapcsolatos projektek menedzselésével foglalkozik
- 25:01 A stúdióban Tósoki Dániel, az aiMotive szimulációs csapatának termékigazgatója
- 25:10 Hol tart most az önvezető autók iparága?
- 29:17 Mi az A3-as funkcionalitás?
- 30:08 Miért halad lassabban a fejlődés, mint azt korábban vártuk?
- 33:49 Elképzelhető-e, hogy az autó tényleg teljesen magától elvigye az utast úgy, hogy annak oda sem kell figyelnie az útra?
- 34:51 Bele lehet-e majd építeni az önvezető funkciót akár régebbi, 10-15 éves autókba?
- 35:59 Mivel foglalkozik az aiMotive?
- 43:48 Tud-e két különböző cég önvezető rendszere kommunikálni egymással?
- 49:21 Mekkora probléma, ha saras az érzékelő, vagy nagy a köd?
- 52:11 Hogyan történik a tesztelés az M6-os autópályán?
- 57:21 Hogyan használja a mesterséges intelligenciát az aiMotive?
- 1:00:00 Milyen kölcsönös előnyök származnak abból, hogy a céget felvásárolta a Stellantis?
- 1:03:06 Nem jelent-e korlátozást, hogy csak a Stellantist „szolgálja ki” az aiMotive?
- 01:06:59 A vezetés melyik elemeit a legnehezebb automatizálni?
Iratkozz fel a Mérlegen csatornájára itt: Spotify, Apple Podcasts.
Vagy kövesd és hallgasd meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: Spotify, Apple Podcasts, SoundCloud, YouTube.