Az akciósként hirdetett termékek árait szabálytalanul tüntethette fel a Notino a GVH gyanúja szerint, és az előre megadott alapbeállításokkal is bajok lehettek.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Notino Csehországban bejegyzett üzemeltetőjével szemben. A hivatal azt feltételezi, hogy a szépségápolási termékeket értékesítő cég a honlapján és a mobilapplikációjában jogsértő módon tüntette fel az akciósként hirdetett termékek árait. Ezen kívül a vállalat platformjain „olyan rendszerszintű hiányosságok tapasztalhatóak, amelyek valószínűsíthetően gátolják az egyes termékekre vonatkozó kedvezmény valós mértékének meghatározását” – tette hozzá a GVH.
Ezeken túlmenően a Notino alapbeállításként előre kipipált lehetőséget használ a környezetbarát csomagolásra és a küldemény biztosítására vonatkozóan a vásárlási folyamatban a GVH szerint, ez pedig torzítja a felhasználók képességét, hogy önálló és megalapozott döntéseket hozzanak.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést valóban elkövette, csupán azt, hogy most elkezdték vizsgálni, így történt-e. Az eljárás lefolytatására most három hónap van, ez indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
A GVH több vizsgálatot is indított egyszerre a hazai online ruha- és cipőkereskedelem jelentős szereplőivel szemben, a gyanújuk szerint a CCC, az Answear és az About You is megtévesztette a vásárlókat az akciós árai feltüntetése során. Ezek közül az első, a CCC elleni egy hete, szeptember 27-én ért véget azzal, hogy a hivatal elfogadta a CCC kötelezettségvállalását.