A gondot az okozza, hogy jelentősen megnőtt a kézbesítendő csomagszám, de a vámkezelés ügyintézési ideje is kihat a kiszállításaik gyorsaságára.
Sokan panaszkodnak elhúzódó, késedelmes kiszállításra a Packeta csomagküldő ügyfelei közül, akik ráadásul az ügyfélszolgálattal is csak nehézkesen tudnak kapcsolatba lépni. A problémáról a HVG is kapott olvasói jelzéseket.
A cég most az RTL Híradójának megkeresésére elismerte, hogy a fennakadások hátterében részben az egyik nagy, távol-keleti webáruházzal nemrégiben megkötött szerződés áll, ennek hatására ugyanis drasztikusan megnőtt a csomagok száma. Emellett – írták – a vámkezelés kiszámíthatatlan ügyintézési ideje is kihat a kiszállítás gyorsaságára.
Azt is közölték, hogy a helyzet rendezése érdekében növelik az érintett automatáik kapacitását, bővítik a csomagpont-hálózatukat és ideiglenesen hétvégén is kiszállítják a küldeményeket.
A csatorna a kártérítési lehetőségekről is megkérdezte a Packetát, amely jelezte: reklamáció esetén a törvénynek megfelelően 15 napos késedelmet követően megtérítik a feladási díjat.
Amennyiben egy csomag megsérül vagy elveszik, kárrendezésre az értékmegjelölés alapján van lehetőség. Üzleti csomagok esetében a feladó a webáruházzal történik a kárrendezés. Magánszemélyek esetében, ha a feladó nem adta meg a csomag értékét, 4000 forint kártérítés jár.
A cseh Packeta mögött álló cégek augusztus végén jelentették be, hogy felvásárolták a Foxpostot, így lettek az ország legnagyobb csomagküldője.