Tényleg fel lehet nem is egy, hanem rögtön két céget építeni a retró érzésre alapozva? Miben más ma vállalkozónak lenni, mint 20 éve? A Mérlegen legújabb adásának vendége Vidák László, a Tisza cipő és a Menza étterem tulajdonosa.
Folytatódik a Mérlegen, a HVG üzleti podcastjának negyedik évada, ahol továbbra is sikeres magyar vállalkozókkal beszélgetünk arról, hogyan építették fel a saját cégüket, és mit tanácsolnának azoknak, akik most vágnának bele.
Az évad második adásában Vidák László volt a vendégünk, aki több mint 20 éve, hogy felélesztette a Tisza cipőt, és elindította az ugyancsak retró érzésre épülő éttermét, a Menzát. A podcastban szó lesz arról, hogy meddig lehet fenntartani az érdeklődést a régi idők termékei iránt, illetve hogyan lehet az új generáció számára is vonzóvá tenni, de természetesen beszélünk arról is, hogy milyen volt együtt dolgozni Azahriah-val, mennyire folyt bele a kollaborációban elkészült cipő készítésébe, és egyáltalán: hogyan jött az együttműködés.
Azt a témát sem kerüljük ki, hogy miért kerül annyiba egy cipő, amennyibe, olcsóbb lenne-e, ha Magyarországról Ázsiába vinnék a termelést, illetve miért lett veszteséges tavaly a Tisza cipő.
A műsor elején ezen túl szó lesz még Donald Trump közösségi oldala kapcsán arról, hogy mi minden képes befolyásolni egy cég értékét, valamint arról is, hogy örökölhetnek-e vagyont a háziállatok.
Iratkozzon fel a Mérlegen csatornájára itt: Spotify, Apple Podcasts.
Vagy kövesse és hallgassa meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: Spotify, Apple Podcasts, SoundCloud, YouTube.
Váltsd velünk valóra! – a műsort a Raiffeisen Bank támogatja.
- 00:00 Intró
- 00:26 Hogyan befolyásolja a Trump Media tőzsdei árfolyamát az amerikai elnökválasztási kampány?
- 04:52 Örökölhetnek-e vagyont a háziállatok?
- 09:23 A stúdióban Vidák László
- 09:50 Mindig is vállalkozó akart lenni?
- 11:29 Hogyan sikerült a Buffalo cipőket behozni Magyarországra?
- 16:57 A 2000-es évek eleje: a Menza étterem nyitása, a Tisza cipő átvétele
- 25:05 Mi változott a Tisza elmúlt 20 éve alatt, meddig marad vonzó ez a fajta nosztalgia?
- 27:13 Hogyan lehet eljutni a „köztes” korosztályhoz?
- 29:18 Azahriah és a kollaborációk: hogyan jönnek létre, milyen kihívások vannak ebben?
- 34:51 Gond-e a cég számára, hogy a Tisza Párt szimpatizánsai a terméküket hordják?
- 38:04 A magyarországi gyártás előnyei és hátrányai
- 40:37 Miért kerül annyiba egy cipő, amennyibe, és mit szólnak ehhez a vásárlók?
- 42:22 Mennyire lenne nehéz hazai alapanyagokat beszerezni?
- 45:16 Mi az oka annak, hogy bár az árbevétel folyamatosan nő, tavaly mégis veszteséges lett a cég?
- 49:01 Hogyan alakul a Menza sikere?
- 54:04 Milyen univerzális vállalkozói tapasztalatok származnak a vendéglátás és a divat területéről?
- 57:11 Miben más ma vállalkozónak lenni, mint 30 éve?
- 01:00:17 Mennyire szükséges még a cégeknek ebben a fázisában a személyes jelenlét?
- 01:02:47 Egy jótanács azoknak, akik vállalkoznának
- 01:05:15 Hol tart most a nemzetközi terjeszkedés?