Az Integritás Hatóság nem találta megfelelőnek a New Land Media szakmai ajánlatát, ezért az általuk kiírt közbeszerzés egyik részét sem a Balásy Gyulához köthető, a hasonló tendereken többnyire legyőzhetetlen cég vitte el.
Szokatlan dolog történt az Integritás Hatóság (IH) által kiírt kommunikációs tenderen: a “versenyszám” egyeduralkodója, a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media is elindult a közbeszerzésen, de hiába adta a három részből kettőre is a legalacsonyabb ajánlatot, egyik esetben sem nyert – számolt be az Átlátszó.
Az oknyomozó portál szerint ez úgy történhetett meg, hogy az értékelési szempontok között majdnem akkora súllyal szerepeltek a szakmai szempontok (40 százalék), mint az ajánlott ár (60 százalék). Úgy látszik tehát, hogy a hatóság nem volt elégedett a New Land ajánlatának tartalmával.
Így a Balásy-cég helyett az első részt (PR szolgáltatások 29 db szolgáltatáskörrel) az Uniomedia, a másodikat (országos médiakampány lebonyolítása) a Redboxcom által vezetett konzorciuma, a harmadikat (kreatív tervezési és gyártási feladatok ellátása) pedig a Super11 Creative Zrt. nyerte el.
Az első rész kapcsán a zsűri kifogásolta a New Land által választott “Nincs kivétel” szlogent, arra hivatkozva, hogy “a nincs szó alapvetően egy tagadó kifejezés, a kivétel szóval együtt alkalmazva pedig inkább tekintélyelvű közlés, amely gazdasági területen nem épít bizalmat egy új szervezet iránt”. Problémának találták azt is, hogy a Balásy-cég kutatásokra hivatkozott ajánlatában, azokat azonban nem linkelte be.
Az összesen 24 hónapra szóló, 1,13 milliárd összértékű közbeszerzés eredményéről az Integritás Hatóság saját honlapján is beszámolt.