Elkészült a Fertőrákos és az osztrák határ közti, 4 kilométeres, jelen állás szerint 44 milliárd forintba kerülő M85-ös alagútpárja. Az építési miniszter az osztrákokat korholta, amiért nem fejlesztenek a határ túloldalán.
„Már látszik a fény az alagút végén! Elkészült az M85-ös gyorsforgalmi út 2× sávos szakaszán a 780 méter hosszú alagútpár” – jelentette be a Facebookon a közlekedési miniszter.
„Az év egyik legnagyobb hazai útépítési projektjéhez tartozó Bécsi-dombi alagút próbaüzeme, majd a forgalomba helyezési engedélyezése után míg 2010-ben mindösszesen 3, hamarosan már 11 gyorsforgalmi út éri el az országhatárt” – emlékeztet a miniszter.
„Az M85 esetében azonban csak érhetné! Ugyanis az osztrákok a maguk oldalán nem fejlesztenek így a határmetszési pontot illetően nincsen megegyezés” – korholja Lázár János Ausztriát.
A projekt kivitelezésére az SDD Konzorcium vállalkozott (a társulás tagjai a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft).
Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházása a 780 méteres alagútpár mellett a Fertőrákos csomópont és a soproni országhatár közötti 4,2 kilométeres négysávos út kivitelezését is tartalmazza, továbbá az északnyugati soproni elkerülő út megépítését is – emlékeztet cikkében a Magyar Építők.
Év elején derült ki, hogy az egész projekt 4,5 milliárd forinttal drágult és már 44 milliárd forintba kerül. A módosítás indoklásában különböző szövegösszefüggésekben, de többször szerepelnek „az előre nem látható geológiai körülmények”. Lassabban haladt a munka a tervezettnél, ezért újabb zsalukocsit állítottak munkába, bővítették a vészátjárók keresztmetszetét, és még egy ideiglenes terelést is ki kellett építeni a 84-es főút forgalmának biztosítása érdekében.