A 168 éves divatház eredménye az előző negyedévihez képest is további 20 százalékot esett.
Menesztette vezérigazgatóját a Burberry brit luxusmárka – írja a CNN. A legutóbbi negyedévben a divatház bevételei 20 százalékkal csökkentek az előző negyedévihez képest. A vásárlók globális szinten egyre kevesebbet költenek luxuscikkekre, ezért a cég figyelmeztette részvényeseit és osztalékot sem fizet. Július 15-én a londoni értéktőzsdén is 17 százalékot estek a részvények a kereskedési időszakban.
Hétfői eredményközlésében hozta nyilvánosságra a luxusmárka, hogy mindössze két év után „azonnali hatállyal” távozik Jonathan Akeroyd a Burberrytől. A vezérigazgatói poszton Joshua Schulman követi, aki olyan luxusmárkák élén állt már, mint a Coach vagy a Michael Kors.
A közleményben a Burberry elnöke, Gerry Murphy elismerte, hogy a luxusmárkák piaca sokkal nagyobb kihívást jelent számukra, mint korábban gondolták. A divatház marketingstratégiájának újragondolásakor nem csak a törzsvásárlóik igényeit szeretnék kielégíteni, hanem szélesebb körben is elérhető termékeket szeretnének piacra dobni. Az új vezérigazgatótól azt várják, hogy a luxusmárka bevételei újra növekedésnek induljanak.
A 168 éve alapított Burberry-t legtöbben ikonikus bézs ballonkabátjairól és táskáiról ismerik. Az egyik nemzetközi kiskereskedelmi elemzőcég, a GlobalData Retail vezérigazgatója a CNN-nek azt mondta, a divatház régóta veszteséges, és a bevételei is egyre csekélyebbek.
(KIemelt képünk illusztráció, a Burberry egyik tokiói üzletének bejárata.)