Több, mint 2 milliárd forintot kapkodott le az Apple áruháza.
A Gránit Banknál vasárnap megtörtént az ügyfelek kártalanítása, ugyanis a számlájukra megérkeztek a jóváírások az Apple-től a jogosulatlan App Store terhelések miatt – közölte a Gránit Bank.
A bank az incidens után rögtön felvette a kapcsolatot az Apple-lel, és letiltotta a jogtalan terheléseket indító kereskedői platformot. Ezen felül az incidens éjjelén sms-t küldött valamennyi banki mobilalkalmazással rendelkező ügyfelének, amelyben figyelmeztette őket, hogy biztonságuk érdekében állítsák minimumra kártyáik online limitét, amelyet valós fizetéshez bármikor módosíthatnak.
A figyelmeztetés hatására az elmúlt napokban 20-szorosára nőtt a limitállitások száma – közölték.
Vasárnap az MHB Bank és CIB Bank is közölte, hogy az Apple megkezdte az általa tévesen terhelt tranzakciók visszatérítését.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) szombaton közleményben szólította fel a hitelintézeteket, hogy haladéktalanul kezdjék meg az Apple által okozott, technikai probléma miatt bekövetkezett jogosulatlan terhelésekhez kapcsolódó kártalanítást.
A jegybank közölte: egyértelműen állást foglaltak, hogy az Apple által szerdán technikai okokból jogosulatlanul indított nagy mennyiségű tranzakció az ügyfelek által jóvá nem hagyott fizetési műveletnek tekintendő, azaz teljeskörűen visszajár az ügyfeleknek. A jegybank rámutatott: technikai hiba okozta a terheléseket, ami az Apple webáruház nemzetközi bankkártyaelfogadó partnerénél következett be, nincs szó kibertámadásról.
A hiba következtében a magyar ügyfeleknél szerdán 18-20 óra között mintegy 780 000 jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben – jelezte közleményében az MNB.