Vállalkozás MTI 2024. június. 30. 12:40

Érkeznek a visszautalások a magyar Apple-károsultakhoz

Több, mint 2 milliárd forintot kapkodott le az Apple áruháza.

A Gránit Banknál vasárnap megtörtént az ügyfelek kártalanítása, ugyanis a számlájukra megérkeztek a jóváírások az Apple-től a jogosulatlan App Store terhelések miatt – közölte a Gránit Bank.

A bank az incidens után rögtön felvette a kapcsolatot az Apple-lel, és letiltotta a jogtalan terheléseket indító kereskedői platformot. Ezen felül az incidens éjjelén sms-t küldött valamennyi banki mobilalkalmazással rendelkező ügyfelének, amelyben figyelmeztette őket, hogy biztonságuk érdekében állítsák minimumra kártyáik online limitét, amelyet valós fizetéshez bármikor módosíthatnak.

Az Apple napokon belül visszatérítheti a magyar felhasználóktól tévesen levont pénzeket

Pár napja az Apple váratlanul és teljesen indokolatlanul több tranzakciót is végrehajtott magyar bankszámlákon. Az OTP Bank most arról adott hírt, mikor kerülhetnek vissza a levont összegek a számlákra.

A figyelmeztetés hatására az elmúlt napokban 20-szorosára nőtt a limitállitások száma – közölték.

Vasárnap az MHB Bank és CIB Bank is közölte, hogy az Apple megkezdte az általa tévesen terhelt tranzakciók visszatérítését.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) szombaton közleményben szólította fel a hitelintézeteket, hogy haladéktalanul kezdjék meg az Apple által okozott, technikai probléma miatt bekövetkezett jogosulatlan terhelésekhez kapcsolódó kártalanítást.

Keményen odaszólt a bankoknak az MNB, hogy azonnal kezdjék meg az Apple-ügyfelek kártalanítását

A technikai hiba miatt szerdán néhány óra alatt több mint kétmilliárd forintot vontak le tévedésből a magyar ügyfelektől.

A jegybank közölte: egyértelműen állást foglaltak, hogy az Apple által szerdán technikai okokból jogosulatlanul indított nagy mennyiségű tranzakció az ügyfelek által jóvá nem hagyott fizetési műveletnek tekintendő, azaz teljeskörűen visszajár az ügyfeleknek. A jegybank rámutatott: technikai hiba okozta a terheléseket, ami az Apple webáruház nemzetközi bankkártyaelfogadó partnerénél következett be, nincs szó kibertámadásról.

A hiba következtében a magyar ügyfeleknél szerdán 18-20 óra között mintegy 780 000 jogosulatlan terhelés történt több mint 2 milliárd forint értékben – jelezte közleményében az MNB.