A játékkereskedőknek is kiemelt szezon a vakáció-időszak.
A 10 hetes nyári szünet alatt jön be a teljes éves forgalom 20 százaléka, áll a Regio Játék hétfőn közölt előrejelzésében.
A játékkereskedő cég közleménye szerint a 20 százalékból csak a strandjátékok 11 százalékot hasítanak ki. Legtöbben vízipisztolyt, strandlabdát és úszógumit vásárolnak idén. A családok egynegyede egy új kerti medencére is beruház, ráadásul a labdarúgó-Európa-bajnokság miatt a focis játékok és a szurkolói termékek is jelentősen pörgetik a piacot. Ebből adódóan növekednek a Regio-vásárlások kosárértékei is, melyek online nyáron meghaladják a 17 ezer forintot, az áruházakban pedig a kilencezret.
A Regio felmérte a nyaralási szokásokat is. Ez alapján a kisgyermekes családok kétharmada tervez idén nyaralást, míg táborba tízből 7 általánosiskolás-korú gyermek megy. A legnépszerűbbek a sport-, alkotó- és napközis táborok, árban legtöbben a 30-50 ezer forint közöttieket keresik. A megkérdezettek alig több mint egyharmada dolgozik olyan munkahelyen, ahol legalább a nyári szünetben családbarát megoldásokat nyújtanak a dolgozóknak.
A Regio friss kutatásából kiderült, hogy a magyar szülők 55 százalékának okoz nehézséget a gyermekfelügyeletet megoldani a nyári szünet ideje alatt. A legnagyobb segítséget ebben a helyzetben a nagyszülők, a táborok és a napközi jelenti. Az idén 10 hetes iskolai nyári szünetet a legtöbben úgy osztják fel, hogy 2 hét szabadságra megy az édesanya, 1,5-1,5 hetet tudnak kivenni az apukák és egyszerre mindkét szülő, 1 hét home office, további 2 hetet vállalnak a nagyszülők, 1 hét táborozás és 1 hét napközi – más hozzátartozó, barát vagy babysitter segítségét az esetek nagyon kis százalékában vesznek igénybe a családok.