2,2 milliárd forint profittal zárta a Yettel 2023-at, ez úgy is csökkenést jelentett, hogy közben az árbevétel nagyot nőtt.
Két számjegyű mértékben, 615 millió euróra nőtt tavaly a Yettel Magyarország árbevétele, a cég adózott nyeresége pedig enyhén csökkent, így 6 millió euró lett (ez a tavalyi 381-es középárfolyammal számolva 2,2 milliárd forint) – közölte Takács József, a cég pénzügyi vezérigazgató-helyettese. A profit főleg azért csökkent, mert a finanszírozási költségek emelkedtek.
Igor Prerovsky vezérigazgató mindehhez hozzátette: idén lezárul a hálózatfejlesztési programjuk, amelyre több tízmilliárd forintot fordítottak. A magyarországi mobilhasználati trendeket egyértelműen az adathasználati igény növekedése határozza meg, ezért a jövőben is erre fognak fókuszálni. Az elmúlt két-három évben átlagosan évi 80 százalékos növekedést mértek az adatforgalomban, míg a hanghívásokban 10 százalék alatt maradt a növekedés.
A mobilszolgáltatók idén tavasszal emelték meg a díjaikat, hogy a 2023-as nagy inflációt kövessék. Ez természetesen a 2023-ról szóló pénzügyi adatokban még nem látszik, a felhasználók viszont most már érzik, a márciusi inflációt már ez húzta fel a leginkább.