Vállalkozás hvg.hu 2024. február. 14. 15:05

Mészáros-féle hirdetőoszlopok tucatjai tűnnek el Józsefvárosból

A főváros VIII. kerületének képviselőtestülete úgy döntött, nem hosszabbítja meg 25 oszlopnál a közterülethasználati engedélyt az egykori Simicska-, ma már Mészáros-közeli Mahirrel.

Huszonöt Mahir-hirdetőoszlop tűnik el Józsefvárosból – írja a Telex. A cikk szerint Pikó András VIII. kerületi polgármester a változás mellett azzal érvelt, hogy mindenkinek jobb lesz, „ha kevesebb gyűlöletkeltő plakát van az utcán”.

Az oszlopok eltűnéséről azonban nem egyszemélyben Pikó, hanem az önkormányzat megfelelő testülete döntött. A hivatalos tájékoztatás szerint a Mahir Cityposter Kft.-vel az évekkel ezelőtt kötött közterület-használati szerződés 2024 januárban lejárt”.

Február 7-én pedig a tulajdonosi bizottság úgy döntött, „a cég által igényelt új közterület-használati kérelmet nem adja meg”. Ezzel azonban

bevételtől esik el az önkormányzat, mivel a 25 oszlop éves díja 3,6 millió forint volt.

Az oszlopok eltávolítására 30 napja lesz a Mahir Cityposternek a cikk szerint, amely emlékeztet: a cég sokáig Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozott, jelenleg pedig áttételesen, a Publimont Kft.-n és a Mahir Zrt.-n keresztül a Mészáros Lőrinchez sorolt Prime Blanc Magántőkealap a tulajdonos.

Ide kapcsolódik, hogy korábban a HVG hirdetései a Mahir hengeroszlopain városszerte láthatóak voltak Budapesten, ám miután a cég Mészáros-közelbe került, 2019-től nem hirdethette magát többé a HVG a felületeken, pedig 40 éven át így reklámozta a kiadó az aktuális címlapjait.

(Nyitóképünk illusztráció)

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.