A Boeing részvényei jelentősen estek a balesetek óta.
A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) hivatalos vizsgálatot indít a Boeing 737 Max 9-es repülőgéppel szemben, miután a múlt héten az Alaska Airlines egyik járatán a levegőben felrobbant egy kabinpanel, és kényszerleszállást hajtott végre - közölte csütörtökön a felügyelet, írja a Reuters.
Az FAA a leszállás után 171, ugyanezzel a panellel felszerelt Boeing repülőgépet vizsgált meg, amelyek többségét az Alaska Airlines és a United Airlines amerikai légitársaságok üzemeltetnek. Egyelőre nem világos, hogy a gépek mikor kapnak újra repülési engedélyt.
Az FAA szerint az Alaska Airlines MAX 9-es balesetének nem lett volna szabad megtörténnie, és nem fordulhat elő még egyszer. Szerdán levélben tájékoztatták a Boeinget a vizsgálatról.
A Boeing közleménye szerint teljes mértékben együttműködnek az FAA-val a vizsgálatok során. A Boeing részvényei csütörtökön 1,2%-ot estek.
Kiszakadó ajtó, lezuhanó repülők - mit kell tudni a Boeing 737-es gépről, amelynek törzséből most kiszakadt egy darab?
Nem a mostani az első eset, hogy gond van a Boeing 737 Max géptípussal. Ezúttal ugyan nem történt tragédia, de ez minden bizonnyal csak a szerencsének köszönhető. Összeszedtünk minden fontos információt, ami a balesetről és az évek óta problémás repülőgépről tudható.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.