Vállalkozás Lengyel Miklós 2023. november. 17. 09:28

Sörválság az USA-ban, nem fogy a Bud Light

Az év végén távozik a marketingigazgató, aki csak két évet töltött a posztján, de nem tudta fellendíteni az egykori amerikai sörlegendát.

17%-kal csökkent a világ legnagyobb sörgyárának amerikai értékesítése „elsősorban a Bud Light miatt” – idézi a harmadik negyedéves jelentést a CNN gazdasági rovata. Az Anheuser-Bush Inbev úgy próbálta ellensúlyozni a csapást, hogy fokozta a reklámtevékenységet és kedvezményeket adott a vásárlóknak, de ez sok pénzbe került. Emiatt a bevételek 29%-kal csökkentek a harmadik negyedévben. A forgalom visszaesése 13%-os volt.

Ilyenkor fejek szoktak hullani, és ezúttal a marketingigazgató jelentette be: „a jövő év elején új munkakörben próbálja ki magát”.

A Bud Light az amerikaiak kedvenc söre volt azóta, hogy a cseh tulaj áthozta és átkalibrálta a Budweiser sört az Egyesült Államokba a második világháború után, amikor államosítási hullám söpört végig Csehszlovákián is. A visszaeséshez hozzájárult egy félresikerült kampány: a Pride hónapban az Anheuser-Bush Inbev egy transznemű influenszerrel reklámozta a sört, a megosztó hirdetés pedig jelentősen visszavetette a termék forgalmát.

A Bud Light elveszítette ugyan vezető helyét a Modeloval szemben, de nem adja fel. Átszervezéssel újra vissza akarja venni az első helyet. A cég optimizmusát az motiválja, hogy nemrég vizsgálatot folytattak azok között a sörfogyasztó polgárok között, akik elpártoltak a Bud Light-tól, és kiderült, hogy a 40% szívesen adna még egy esélyt régi kedvencének.

Futballmeccsek és koncertek szponzorálása a kiút – erre mutat rá a CNBC gazdasági televízió. Az NFL profitálhat a világ legnagyobb sörgyárának új marketingelképzeléséből elsősorban. Az amerikai futball és a sörözés között már régen felfedezték az összefüggést, és most ehhez akar visszatérni a régi-új marketingstratégia, amely az egyetemi futballbajnokságot sem kívánja elhanyagolni, de koncerteket is célba vesz: például countryfesztiválokat.

A Bud Light újra szponzora lett az Ultimate Fighting Championshipnek is. Hatéves szerződést kötöttek a ketrecharc-bajnoksággal, és bár az összeget nem árulták el, de annyit megemlítettek, hogy kilenc számjegyről van szó.

Végül a CNBC megjegyzi, hogy bár a Bud Light gyengén szerepel a piacon, de a világ legnagyobb sörgyárának amerikai eredményei meghaladták a Wall Street várakozásait, mert a harmadik negyedévben az üzleti eredmény az áremelések miatt 5%-kal nőtt, és elérte a 15,57 milliárd dollárt.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.