A képeken olyan hamburgereket mutatnak a vásárlóknak, amelyekben arányaiban legalább kétszer akkora a húspogácsa, mint a valóságban.
Elutasította a bíróság Miamiban a Burger King kérelmét a vádak ejtésére, így megindulhat a per a gyorsétterem ellen, amiért a vád szerint megtévesztik a vásárlókat a Whopper nevű hamburgereik méretével kapcsolatban – írja a Reuters.
A vád szerint a Burger King éttermeiben kihelyezett képek félrevezetik a vásárlókat, mivel a képeken a szendvicsek feltétjei „túlnyúlnak” a zsemlén, amitől a hamburger összességében 35 százalékkal tűnik nagyobbnak, a képeken látható hús pedig kétszer akkorának látszik, mint a valóságban.
A Burger King arra hivatkozva kérte az ügy ejtését, hogy nem kötelesek olyan hamburgereket felszolgálni, amelyek „pontosan ugyanolyanok, mint a képeken”, de a bíró szerint az esküdtszék dolga lesz megítélni, mit is gondolnak a vevők.
A bíró a tévéreklámokra hivatkozó vádat viszont elutasította, mondván, egyikben sem szerepelt a hamburgerek méretére vagy tömegére vonatkozó ígéret.
Nem a Burger King az egyetlen gyorsétteremlánc Amerikában, amely ilyen perrel néz most szembe: a McDonald’s és a Wendy’s ellen épp ugyanilyen ügyben indul per New Yorkban, és a felperes ügyvédje épp a miami bíró Burger Kingről szóló döntésével indokolta, miért van ezeknek a pereknek is létjogosultságuk. A Taco Bellt pedig múlt hónapban perelték be azért, mert bizonyos termékei a vád szerint fele annyi tölteléket tartalmaznak, mint amennyit a reklámok ígérnek.
Mindegyik per tétje 5 millió dollár kártérítés.