Nem csak Magyarországon találkozhatunk majd a foodorával.
Idén tavasszal Magyarország mellett Ausztriában, Szlovákiában és Csehországban folytatja szolgáltatásait foodora márkanéven a Delivery Hero, amely nálunk jelenleg foodpanda néven ismert – közölte a hvg.hu-val a társaság. A világcég jelenleg négy európai országban használja a foodora márkát: Svédországban, Norvégiában, Dániában és Finnországban.
A foodorát Münchenben alapították 2014-ben, az ekkor még Volo nevű társaságot egy évvel később vásárolta fel a Rocket Internet, ekkor helyezte át központját egy másik német városba, Berlinbe. Nem sokkal később a társaság része lett egy kanadai, egy ausztrál és egy osztrák ételkiszállító cég is, majd alig pár hónap elteltével a Rocket Internet – a foodora márkával együtt – olvadt be a Delivery Heróba, amely jelenleg a skandináv piacon használja a brandet.
Ha a foodpanda neve csak félig változik meg, ez elmondható a megjelenéséről is: a foodora, bár más logót használ, ugyanazt a színvilágot képviseli.
Elsőként – a tervezett, áprilisi váltás előtt szűk egy héttel – a Telex írt arról, hogy nevet és logót vált a piacvezető ételkiszállító és gyorskereskedő. A foodpanda név nem bizonyult hosszú életűnek: a húsz évig Netpincér néven működő márka tulajdonosa 2021 októberétől használta ezt a márkanevet.
A névváltásról nemrég a hvg.hu beszélgetett a Delivery Hero európai és magyarországi vezetőjével. Pedram Assadi akkor arról beszélt, egy névváltást nem csak a cégek összeolvadása indokolhatja, de az is, hogy igyekeznek arra felhívni a figyelmet, a márka már nem csak készétel-kiszállító, hanem ennél szélesebb körű szolgáltatásokat kínál.
A 2011-ben alapított Delivery Hero ma a világ legnagyobb ételkiszállító platformja, amely négy kontinens több mint hetven országban van jelen. A vállalat európai központja Berlinben van, innen kilenc ország működését irányítják. A Delivery Hero világszerte különböző márkaneveken operál.
A foodpanda márkanév így rövid magyarországi és szlovákiai karrier után eltűnik Európából, 11 ázsiai országban azonban tovább működik.
A foodpanda először 2013 márciusában jelent meg Magyarországon önálló márkaként, végül 2014 végén megvásárolta a hazai nagy konkurenst, a NetPincért – három délkelet-európai, hasonló profilú portállal egy időben. Ezt a céget két évvel később kebelezte be a Delivery Hero, majd 2021 őszén nevezte át a márkát foodpandára.
A cég ma nagyjából négyezres futárflottával működik, legutolsó lezárt évében, 2021-ben 18 milliárd forintos árbevételt ért el.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.