A finn multi 60 év után teljes brandváltáson megy keresztül, aminek köze van ahhoz is, hogy szeretnék eltávolítani a vállalatot az okostelefonos asszociációktól.
Közel 60 év után először változtatja meg márkaarculatát a Nokia és ehhez egy új logó is társul – jelentette be a finn vállalat vasárnap a Reuters közlése szerint. Az új logó öt különböző alakzatból áll, amelyek a NOKIA szót alkotják. A régi logó közismert kék színét a felhasználástól függően különböző színekkel helyettesítik. Pekka Lundmark vezérigazgató elmondta:
Korábban az okostelefonokra asszociáltak velünk kapcsolatban, manapság viszont már egy üzleti technológiai vállalat vagyunk.”
Miután 2020-ban átvette a bajba jutott finn vállalat vezetői posztját, Lundmark egy háromlépcsős stratégiát határozott meg: újraindítás, gyorsítás és lépték. Az újraindítás szakasza már lezárult, Lundmark szerint most kezdődik a gyorsításé. Bár a Nokia továbbra is növelni kívánja szolgáltatói üzletágát, ahol berendezéseket ad el távközlési vállalatoknak, mostantól a fő hangsúlyt a többi vállalkozásnak történő eszközértékesítésre helyezi.
„Tavaly nagyon jó, 21 százalékos növekedést értünk el a vállalati üzletágban, amely jelenleg forgalmunk mintegy 8 százalékát, azaz nagyjából 2 milliárd eurót tesz ki” – mondta Lundmark. „Ezt szeretnénk minél gyorsabban kétszámjegyűre növelni.”
A nagy technológiai cégek a Nokiához hasonló távközlési eszközgyártókkal léptek együttműködésre annak érdekében, hogy privát 5G-hálózatokat és automatizált gyárakhoz való eszközöket értékesítsenek az ügyfeleknek, főként a feldolgozóipar számára. A Nokia azt tervezi, hogy felülvizsgálja a különböző üzletágainak növekedési pályáját, és alternatívákat, köztük az elidegenítést is fontolóra veszi. „A helyzet nagyon egyértelmű. Csak olyan üzletágakban akarunk részt venni, ahol globális vezető szerepet tölthetünk be” – mondta Lundmark.
A Nokiának a gyári automatizálás és az adatközpontok felé való elmozdulásával olyan nagy technológiai cégekkel is össze kell mérnie a pengéjét majd, mint a Microsoft, vagy az Amazon. „Több eltérő szituáció is előállhat, néha a partnereink lesznek... néha az ügyfeleink lehetnek... és biztos vagyok benne, hogy lesznek olyan helyzetek is, amikor versenytársak lesznek” – mondta Lundmark.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.