A kompozit karosszériás, elektromos Modulo C68-asok annyira rosszak, hogy a BKV kénytelen volt újabb két járművet selejtezni. Mindeközben a cég, amelyik ezeket a buszokat gyártotta, Szlovákiába menekült és úgy néz ki, hogy Dunaszerdahely is bevásárol a problémás típusból.
Korábban megírtuk, hogy az összesen négymilliárd forintba került, magyar gyártású, elektromos Modulo C68-asaival a BKV-nak, már a forgalomba állításuk óta, gondjai vannak. A húsz buszból álló flottából eddig négyet selejtezett a BKV, ugyanis ezek a C68-asok már olyan állapotba kerültek, hogy főként a kompozit karosszéria és az akkupakkok állapota miatt nem éri meg őket újra forgalomképes állapotba hozni. A buszonként 200 millió forintos felújítás árából három új, dízelbusz vagy másfél elektromos is kitelne. A BKV járműállományi adataival mindig naprakész HBweb oldal szerint nemrég két újabb Modulo C68-ast selejtezett a főváros közlekedési cége. Így már csak 14 darab maradt forgalomban az elfuserált típusból. Értesüléseink szerint hamarosan két újabb elektromos Modulótól szabadul meg a közlekedési vállalat, mert már azok is olyan állapotba kerültek, hogy nem éri meg őket forgalomban tartani.
Miközben itthon többen perlik a buszokat gyártó MABI Bust/Ikarus Egyedit, hogy a cégbe fektetett pénzük egy részét visszakaphassák, a Magyarországon csődbe vitt cég eszközállományát és néhány félkész buszt az egykori tulajdonos, Mészáros Csaba Szlovákiába menekítette. A szomszédos országban most teljesen új életet kezdhet a cég. A Mobility & innovation production s.r.o. nevű cég honlapján ott díszeleg egy Modulo C68-as és az egykori MABI buszaival az új vállalkozás már végighaknizta Szlovákiát. Értesüléseink szerint a dunaszerdahelyi cég a prototípusokat, valamint a Kaposvárnak és a Pécsnek szánt félkész buszokat mentette meg. A vállalkozás tulajdonosi körének, valamint mérnökállományának nagy része ugyanaz, mint a hazai MABI bus esetében volt.
Hogy mi a terve az új szlovák cégnek az alapjaiban elbaltázott konstrukcióval azt nehéz kitalálni, ugyanis a szakemberek szerint teljesen elölről kellene kezdeni a tervezést ahhoz, hogy a C68-asból elfogadható jármű váljon. Az továbbra sem valószínű, hogy az új életet kezdett típusból Szlovákián keresztül világsiker lesz, ahogy azt itthon tervezték, az viszont már bizonyos, hogy Dunaszerdahely szemet vetett a típusra, egymillió eurós EU-s támogatásból vásárolnának két elektromos buszt, amelyek minden bizonnyal a reinkarnálódott Modulo C68-asok. Így csak remélni tudjuk, hogy a Dunaszerdahelyieknek több szerencséje lesz a típussal, mint a budapestieknek.