Legalábbis az egyik elektronikai áruháznál, ahol rekordszinten nőtt az otthoni ételkészítéshez kapcsolódó termékek forgalma is.
Közzétette júliustól júniusig terjedő üzleti évévek kimutatását az Euronics Műszaki Áruházlánc, mely azzal a meglepetéssel szolgált, hogy a koronavírus-, karanténidőszakban felpörgött, otthoni ételkészítéshez kapcsolódó termékek forgalma a korlátozások eltörlésével nemhogy lanyhult volna, de még tovább erősödött is. Nem enyhül a kereslet az olyan termékek iránt, mint a forró levegős sütők, vagy éppen az automata kávéfőzők. Ezek a rekordnak számító bázisévhez képest is magas, 243 és 50 százalékos fejlődést mutatnak.
Az áruházlánc szerint az üzleti év legnagyobb slágerei a szépségápolási termékek voltak, élen a szőrtelenítőkkel és a komolyabb hajápolási termékekkel. Ezekből ment el a legnagyobb mennyiség, és a vásárlók átlagosan közel 11 ezer forintot költöttek egy-egy termékre. A toplistán az eladott mennyiség szempontjából e kategóriát a telefonok, illetve a porszívók és takarítógépek követik – előbbi szegmensben átlagosan mintegy 81 ezer forintot, utóbbi termékkör esetén pedig 30 ezret költöttek a vásárlók. Porszívóból a kézi- és robotporszívók jönnek föl, előbbieknél 47 százalékos, utóbbiaknál kiugróan magas, 115 százalékos volt a fejlődés.
Árbevétel szempontjából az első helyen a nagyképátlójú televíziók végeztek mindkét vizsgált évben. Itt az átlagos kosárérték 150 ezer volt az elmúlt 12 hónapban, ami 30 ezerrel magasabb a 2020-2021-eshez képest. E termékkategóriát az árbevételi toplistán az elöltöltős mosógépek és a kombinált alulfagyasztós hűtőszekrények követik – ezekre a termékekre átlagosan 100-110 ezer forintot költöttek a vásárlók.
Az Euronicsnál összességében 7 százalékkal nőtt a vásárlások száma egy év alatt, az árbevétel pedig közel 19 százalékkal nettó 79,3 milliárd forintra emelkedett, ami rekordnagyságú forgalmat jelent.