Piaci átalakulásra van szüksége az autóiparnak a túléléshez.
Az autóipar idei első félévének teljesítménye messze alulmaradt a 2021 végi várakozásoknak – derül ki a vg.hu anyagából. Ennek a következménye az ellátási láncok rövidülése és a vevői igények alapján zajló gyártásra való átállás lesz, ami azt jelenti, hogy a gyártók nem fogják az autókat számolatlanul önteni a piacra. Enneka váltásnak eshetnek áldozatul az autókereskedések is, hiszen a visszafogott termelés, visszafogott értékesítést is jelent.
„Az autógyártóknak és -kereskedőknek is számottevő átszervezéseket kellett végrehajtaniuk az idei első fél évben, és a járvány miatt kialakult alkatrészhiány erre meg is adta a lehetőséget a szereplőknek. Az átszervezés egyik fő pontja, hogy az egyes kereskedői hálózatok nem márkakereskedőként, hanem a gyár közvetlen ügynökeként dolgoznak majd a jövőben” – mondta a portálnak Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke.
Az új rendszer ugyan pilot projektként, de már működik Európában és siker esetén mindenhol bevezetik. Ez pedig „magával hozza a kereskedői hálózatok radikális csökkenését, átlagosan 20, de egyes márkák esetében akár 50 százalékkal mérséklődhet a kereskedői létszám”.
Az autógyártás válságát a pandémia miatti tavalyi korlátozásokon túl az idén kirobbant orosz–ukrán háború is tetézte, illetve a drágulásnak természetesen nem használ az elszállt forint sem, és miután senki nem tudja, hogy ki, mikor, hol és mennyire lesz képes megfékezni a tartós gyengülését, ezért arra sincs garancia, hogy a drágulás megszűnne, vagy akár csak mérséklődne az év második felében.