Vállalkozás hvg.hu 2022. május. 02. 11:05

A cég, amelyik újra naggyá tenné a magyar buszgyártást

Az egykori magyar sikereket sokan ismételnék meg.

A magyar buszgyártást sokáig egyenlő volt az Ikarusszal, ám azóta több sikeres cég is megjelent a piacon. Ezek egyike az immár 20 éve működő ITK Holding Zrt, amely közlekedésfejlesztéssel, járműgyártással, ezekhez kötődő IT és távközlési fejlesztésekkel foglalkozik.

A cég, amely a Mercedes stratégiai partnere 400-450 járművet állít elő, a portfólióban 14 típus található – árulta el Kossa György, az ITK Holding elnök-vezérigazgatója. Jó hír a vállalkozás számára, hogy a gyártás a pandémia alatt alig állt le, ők voltak például 2020 áprilisában az első járműgyártók Európában, akik megkezdték a termelést. Mégpedig főleg kézzel, hiszen például a hegesztést ma még nem lehet robotokra bízni.

Mindez azonban nem elég, mivel kicsi a magyar piac, ezért külföldre tekintenek: a tervek szerint egy évtizeden belül Közép-Kelet Európa egyik legnagyobb mobilitási cége lehessenek.

A Magasfeszültség című, a hvg.hu és az Európai Beruházási Bank együttműködésében készülő videosorozatunkban húsz olyan magyarországi céget mutatunk be, amely sikerrel vette az elmúlt időszak akadályait: képesek voltak reagálni a járvány okozta új helyzetre, innovatív megoldásokkal találták meg a kiutat a munkaerőhiányra vagy tűntek ki valamilyen egyedi megoldással.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.