Általában valamilyen online vásárlásra hivatkozva kérik a csalók akár telefonon is az ügyfelek adatait.
Valósnak tűnő telefonszámról próbálnak ügyfelektől bankkártya és K&H e-banki azonosító adatokat megszerezni csalók – írja a Portfolio.hu. Általában valamelyik bank nevében telefonálva kérik az érintett ügyfél adatait, ehhez általában pénzügyi tranzakcióra vagy online vásárlásra hivatkoznak.
A telefonhívások jellemzője, hogy amennyiben kiderül számukra, hogy a hívott fél melyik bank ügyfele, úgy "kapcsolják" az illetékes bank ügyintézőjét - írja a pénzintézet.
A bank felhívja arra a figyelmet, hogy semmilyen esetben és semmilyen csatornán nem kéri az ügyfeleit arra, hogy adják meg a bankkártyára vonatkozó összes adatukat, e-bank jelszavukat vagy telepítsenek távoli elérést biztosító programokat.