Vállalkozás hvg.hu 2021. október. 25. 11:28

Hogy vásárolnak a magyarok? Általában az ár dönt, a márka és kinézet alig számít

Az okosfunkciókat nem igazán kedveljük, a pár ezer forintos eszközök vásárlásáról pedig néhány perc alatt döntünk.

Elsősorban ár alapján választanak elektronikai eszközt a magyarok, a márka csak közepesen meghatározó szempont, míg a dizájn, vagyis a kinézet szinte alig – ez derül ki az Euronics belső kutatásából. A cég saját dolgozói körében mérte fel a magyarok elektronikai cikkekkel kapcsolatos vásárlási szokásait. A felmérés eredményeiből az is kiderült, hogy milyen elektronikai termékeket keresnek leginkább a magyar vásárlók.

Az Euronics szerint a háztartási kisgépek között a legkeresettebb a porszívó, amelyet a mikrohullámú sütő és a kávéfőző követ. Ezután sorrendben a vasaló, vízforraló, kenyérpirító, majd a mixer-turmix-robotgép trió, végül a szendvics- és gofrisütő következik. A ritkábban keresett termékek között olyan speciális készülékek is sorakoznak, mint az olajsütők és air fryerek.

A hűtőszekrények kategóriájában az alulfagyasztós termékek a legnépszerűbbek, a második helyen a különálló fagyasztószekrény/fagyasztóláda áll, amit a felülfagyasztós hűtőszekrények csoportja követ. A beépíthető háztartási gépeknél a sütő, főzőlap, valamint a mosogatógép a vásárlók által leggyakrabban keresett termék, míg a szárítógép, fagyasztószekrény és kávéfőző esetében az inkább nem beépíthető verziókat keresik.

Egyre több mosógépbe építenek okosfunkciókat a gyártók, amelyek praktikus megoldásokként segítik a felhasználókat. Ezek az innovatív lehetőségek egyelőre még nem terjedtek el széles körben, az Euronics tapasztalatai szerint jelenleg még viszonylag kevesen kérdeznek rá az elérhető okosfunkciókra: a vásárlók alig több mint ötöde választja az ilyen extrákkal felszerelt mosógépeket, a többség a hagyományos megoldások híve.

A kutatás szerint az ár továbbra is minden esetben a legmeghatározóbb kérdés a döntés meghozatalalakor, amit a termék funkciója és a megbízható márka követ. Ez utóbbi minden kategória esetében csak közepesen fontos, a dizájn pedig általában elenyésző mértékben járul hozzá a végleges döntéshez – leginkább a hűtőszekrényeknél és a háztartási kisgépeknél fontos szempont.

A kutatás eredményei szerint az is elmondható, hogy minél magasabb az adott eszköz ára, annál hosszabbra nyúlik a döntéshozatal. Egy kisebb összeg kifizetése előtt a vásárlók jelentős része (84,3%) 5–15 percet gondolkodik. Az 50 ezer forint feletti készülékek vásárlásakor a gyorsan döntők aránya már nagyot csökken, mindössze 30,3 százalékot tesznek ki; ezzel párhuzamosan a valamivel hosszabb ideig, a 15–30 percig tanakodók aránya közel 60 százalékra ugrik.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.