Fidesz-közeli üzletemberek piacszerzési igyekezete száz ember munkahelyébe kerülhet.
A Közbeszerzési Döntőbizottság előtt van a Mátrai Erőmű tendere, amelyet a bükkábrányi lignit beszállítására írtak ki vasúttársaságoknak – erősített meg a Rail Cargo Hungária vezetője, Kovács Imre a HVG kérdésére. A feladatot már két évtizede a MÁV teherfuvarozó cégéből osztrák tulajdonba került Rail Cargo végezte, most azonban – arra hivatkozva, hogy túl alacsony (!) volt az árajánlata – nem őket hozták ki a piaci források szerint nagyjából kétmilliárd forintos megbízás nyertesének, hanem az Illés Holding részeként működő MMV Magyar Magánvasút Zrt.-t. Utóbbi Illés Tamás tulajdonában van, aki az elmúlt években tekintélyes fuvarozási vállalatcsoportot épített fel, beleértve például a 6 × 6 taxivállalatot is. Piaci források szerint Illésék mögött a kormányhoz közel állók, nevezetesen Habony Árpád és Hernádi Zsolt Mol-elnök üzleti körei sejlenek fel.
A cégnél jelenleg mintegy 100 vasutas dolgozik ezen a munkán, különböző pozíciókban, három helyszínen: Bükkábrányban, Füzesabonyban és Visontán. A VDSZSZ Szolidaritás szakszervezet információi szerint az MMV nem akarja átvenni őket, másokat hoznának. A piacon elterjedt, hogy ez nem csupán az ismert tulajdonos, Illés Tamás szándéka; vannak, akik Világi Oszkárt sejtik a társaság, egyben az üzlet mögött. Ő a Mol igazgatósági tagja és az annak birtokában lévő szlovák Slovnaft olajtársaság vezérigazgatója, egyben a dunaszerdahelyi DAC futballklub tulajdonosa, amelynek akadémiája magyar állami támogatást is kapott. Világi Orbán Viktorral is fotózkodott.
A cikk teljes terjedelmében az e heti HVG hetilap Gazdaság rovatában, illetve online a hvg360-on olvasható.