Vállalkozás hvg.hu 2021. március. 17. 19:00

Szappanopera lett a vásárhelyi buszháborúból

Hetek óta hol alkalmasak a vásárhelyi buszok az új szolgáltatásra, hol nem. Hivatali packázást, politikai nyomást emleget Márki-Zay Péter, a hivatal szerint pedig a cég szabálytalankodik. Már a Pest Megyei Kormányhivatal is beszállt a végtelen történetbe.

Egyszer kapott engedélyt az ingyenes járatokat indító magánszolgáltató, majd pár nap múlva a még a cég működését is felfüggesztette a Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal. A múlt héten a hódmezővásárhelyi önkormányzat bejelentette, hogy megszerezték, szerintük újra, a szükséges engedélyeket. Szerdán a Pest Megyei Kormányhivataltól kaptak egy új adatlapot, amelyen nem szerepelt, hogy menetrend szerinti személyszállításra alkalmasak a buszok. Most még sincs engedély a buszokra.

Március elején írtuk meg, hogy alig indultak el azok a buszok Hódmezővásárhelyen, amelyekkel beteljesült volna Márki-Zay Péter egyik választási ígérete, az ingyenes helyi buszjárat, már be is kellett szüntetni a szolgáltatást. A megyei kormányhivatal ugyanis felfüggesztette kétnapos műszak után a járatokat üzemeltető cég működését három hónapra. A hivatal azzal indokolta mindezt, hogy a menetrend szerinti járatokra a hatból két busz nem is kapott engedélyt. Ennél egy kicsit csavarosabb volt az ügy, mivel a szemle után kiadták a két buszra a forgalmi engedélyt. Utóbb ismerte el a hivatal, hogy tévedésből adták ki a szükséges papírokat, ezért visszavonták azokat. A vállalkozót a járat indulásának első két napján már meg is bírságolták, aki erről csak utóbb szerzett tudomást. A hivatal meg folyamatos jogsértésre hivatkozva függesztette fel a cég működését. És még mindig nincs vége a cikornyás történetnek.

A múlt héten az önkormányzat bejelentette, hogy bár a jogorvoslatot elindították, de ezzel párhuzamosan ismét elvitték műszakira a szóban forgó két buszt, majd meg is kapták a közforgalmú személyszállításra az engedélyt. Majd szerdán a Pest Megyei Kormányhivataltól kapott műszaki adatlapokat az önkormányzat, amelyen viszont nem szerepelt, hogy engedélyezik a közforgalmú személyszállítást.

Azt pedig már a promenad.hu írta meg, hogy a Pest Megyei Kormányhivatal azért nem adott engedélyt, mert a buszokat nem a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál vizsgáztatták le, hanem egy magáncégnél, ami viszont nem jogosult kiadni azokat a papírokat, amelyek a forgalmi engedély kiváltásához szükségesek. A hivatal azt is közölte a lappal, hogy eljárást is indítottak a magáncéggel szemben.

Márki-Zay Péter viszont azt mondta a hvg.hu-nak, hogy nem érti, ha a fővárosi magáncég valóban nem jogosult kiadni az engedélyeket a közforgalmú személyszállításra, akkor ott miért fizethette be a vállalkozó a pluszpénzt, amit pont a közforgalmú személyszállításra alkalmassági vizsgára számlázott ki a magáncég. A polgármester szerint az is furcsa, hogy a fővárosi magán vizsgáztató cég vajon miért nem volt tisztában azzal, hogy nekik erre nincs jogosultsága. Nem utolsó sorban, a hatóság miért adta ki a magáncég által kiadott engedélyekre a forgalmi engedélyt a két buszra.

Mindeközben a Volánbusz Zrt. szállítja az utasokat, csak nem ingyen, és nem azon az útvonalon, ami a vásárhelyieknek kényelmesebb volna.

hvg360 Bábel Vilmos 2025. január. 10. 09:30

A szélsőjobb és Elon Musk migrációs népszavazást csinálna a német választásból, pedig sokkal többről szól

Egy végtelenül rossz hangulatban lévő Németország választ magának új képviselőket február 23-án. Gazdaság- és társadalompolitikai krízis van az országban, és ezt mostanra mindenki megérezte. Ez sok más nyugati demokráciára is igaz, de a németek jobban megszenvedik, mert a bukott modellt a sajátjuknak érezhették. Nem valószínű, hogy egy új kancellár alapvető kérdésekben másfelé vinné az országot, mint az elődje. Az ajánlat inkább az, hogy jobban csinálna hasonló dolgokat, kis változtatásokkal. A szélsőjobb közben a migráció kérdésében közelebb került a közhangulathoz, mint bármelyik másik párt. Az osztrák példától félnek a demokratikus pártok.