Vállalkozás hvg.hu 2021. február. 16. 12:30

NetPincér: a sajtburger és a házhoz rendelt kávé korát hozta el a koronavírus

A budapestiek rendeltek a legtöbbet és a kaposváriak adták a legtöbb jattot tavaly.

Mindent felforgatott tavaly a koronavírus megjelenése, így az étkezési és bevásárlási szokásokat is – derül ki a NetPincér közleményéből, amelyben a 2020-as év legérdekesebb tapasztalatait összegzik. Így például míg 2019-ben 336 házhoz szállítással tartotta a rekordot a legaktívabb felhasználójuk, addig 2020-ban összesen 687 rendelést adott le az első helyezettjük.

Egy rekorder tavaly összesen több, mint 150 különböző helyről rendelt, egy másik pedig egész évben ugyanonnan, csaknem 200-szor. Volt netpincérező, aki 323 alkalommal rendelt hamburgert, volt, aki 176 alkalommal sushizott, megint más pedig 166-szor tett pizzát a kosarába az év során.

Volt rendelőjük, aki 2020-ban 200 alkalommal intézte a NetPincér rendszerén keresztül a bevásárlását, összesen több mint 1 millió forint értékben. Egy másik viszont jótékony célokra ajánlott fel több mint 400 ezer forintot a NetPincéren keresztül.

2020-ban nemcsak az élelmiszer-, de az alkoholrendelés is felfutott: a járvány első hullámának idején 50 százalékkal többen szereztek be alkoholt online rendeléssel. Ez az arány a korlátozások feloldásával némileg csökkent, november-decemberben azonban ismét elérte a tavaszi szintet. A legtöbb alkoholrendelést a fővárosiak adták le, őket követte Baranya és Bács-Kiskun megye.

A korlátozások első hullámában megugrottak a reggeli – így a kávé – rendelések is. Ez a tendencia azóta is megmaradt a fogyasztók körében.

Átrendeződött a legtöbbet rendelt ételek köre is. 2019 leggyakrabban rendelt étele a hasábburgonya volt, amit a gyros és a hawaii pizza követett. 2020-ban már sajtburgert akartak a legtöbben. A hasábburgonya a második helyre szorult, a harmadik a hamburger, a gyros és a hawaii pizza pedig csak utánuk jön.

Legtöbbször budapestiek használták a NetPincért, de a legtöbb borravalót a kaposváriak adták. Az átlagos borravaló egyébként 214 forint volt. 

A közlemény azt is írja: a tavalyi évben összesen több mint 2000 étterem és üzlet jelezte a netpincérhez való csatlakozási szándékát. Összesen így 4500-nál több partnere van a NetPincérnek, megrendelői bázisuk pedig másfél milliós.

NetPincér