Ahogy sok más ország autógyáraiban, most a romániai Dacia-gyárban is fel kellett függeszteni a munkát, annyira nincsenek félvezetők.
Ideiglenesen felfüggesztette a járműgyártást a Dacia romániai üzeme a félvezetők globális hiánya miatt – adta hírül a Profit.ro. Azt nem közölték, hogy meddig szünetel a termelés.
A Renault tulajdonában lévő Dacia most először függesztette fel termelését azóta, hogy az egész világon hiánycikk lett a félvezető, miután kereslete jelentősen megugrott. Ennek a hátterét akkor mutattuk be részletesen, amikor a kecskeméti Mercedes-gyárban tíz napra leállították a termelést, a győri Audi-gyárban pedig két hétre egyműszakos rendre álltak át. Az ok: miközben a járvány idején az autógyárak kisebb kereslettől tartva visszafogták rendeléseiket, közben világszerte nagyot nőtt a számítógépek és mobiltelefonok iránti kereslet, amelyekhez ugyanolyan félvezetőket használnak, mint a járműgyártásban. Így mikor újból megnőtt a kereslet, a gyártók nem tudták ellátni az autóipart.
Mi köze az Apple-nek ahhoz, hogy leáll a kecskeméti Mercedes-gyár?
Rég nem látott gonddal küzdenek világszerte a járműipari cégek: nincs elég chip, márpedig az nélkülözhetetlen a négy kereken guruló számítógépekhez. Nagyon úgy tűnik: elszámolta magát az autóipar, és felülbecsülte a koronavírus-járvány miatti visszaesést. A háttérben pedig felsejlenek az eddig nem kimondottan vetélytárs cégek, mint az Apple, a Sony vagy a Microsoft.
A Daciát egyébként is érzékenyen érintette a koronavírus-járvány, a termelése 25 százalékkal esett vissza 2020-ban.