Ám az még jó ideig nem használható érdemben.
Lezárult a magyar állam trieszti kikötői tulajdonszerzése, ezt a külügyminisztérium is megerősítette a HVG-nek.
A terület egyelőre igazi rozsdaövezet: olajfinomító működött rajta, amelyet a második világháborúban légitámadás is ért. Így a kikötő és a mögé tervezett logisztikai központ kialakítása előtt kármentesíteni kell a 300 méteres partszakaszt. De – legalábbis az olasz sajtó értesülései szerint – még előbb egy örökségvédelmi eljárást is le kell folytatni, aminek adminisztrációja akár egy évet is igénybe vehet.
A kikötői projektre létrehozott magyar állami zrt.-nek, az Adria Portnak egyelőre összesen négy alkalmazottja van, köztük a vezérigazgatóval, akinek a fizetését is megemelték, bruttó 1,5 millióról 1,9 millió forintra.
Azt viszont a mai napig nem sikerült szakmai érvekkel kielégítően alátámasztani, hogy mi szükségük lenne a magyar vállalkozásoknak a nagy konténerhajók fogadására mérete miatt alkalmatlan, de állami kézben lévő kikötői terminálra.
További részletek az e heti HVG-ben.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e51b5437-c7fb-4be0-bddd-b3cab2feb706.jpg)
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)