A webáruházak kínálatára is hatással van a járványhelyzet.
A Magyar Nemzet összeállítása szerint a koronavírus-járvány miatt ma már a lefújt adventi vásárok kézművesei is az interneten árusítanak, miközben a láncok készletkisöprési akciói már hetek óta tartanak.
A lap idézi az Extreme Digital beszámolóját, amely szerint most a szájmaszkok fogytak az egyik legnagyobb arányban, illetve az otthoni barkácsoláshoz szükséges fúró-csavarozó gépek, szerszámok, ezek a mobiltelefonokat is hátrébb szorították. “Ezzel együtt idén is a nagyobb értékű, akciózott műszaki cikkekből vásárolták a legtöbbet, illetve a napi fogyasztási cikkek, a mosó-, mosogatószerek is főszerepet kaptak” – jelezte novemberi tapasztalatait a bolt.
Az eMag azt közölte, hogy 600 ezernél is több leértékelt árucikkel, például akciós Covid-teszttel is készülnek az év végi rohamra, és az előrejelzések szerint minden eddiginél több, hárommillió látogatót várnak.
A cikkben kitérnek rá, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is érdeklődéssel követi a szezont, mert az akcióknál gyakoriak a jogsértő reklámkampányok. Az egyik gyakori jelenség, hogy az „akár” ötvenszázalékos kedvezmény ígéretével csábítják a vásárlót, miközben valójában csak néhány terméket adnak ilyen akcióval.
Várkonyi Balázs: A járvány-korlátozások dupla pluszt hozhatnak a Black Fridayen
A járvány alapból évekkel katapultálta előre az e-kereskedelmet, a legújabb korlátozások pedig épp a Black Friday-jel kezdődő karácsonyi szezonra esnek. Kérdés, a máris túlterhelt futárszolgálatok mennyire fogják bírni az év végi forgalmat.
(Kiemelt képünk illusztráció.)