A Szallas.hu sürgető üzeneteivel pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra – közölte a Gazdasági Versenyhivatal, amely ezért különböző vállalásokra kötelezte a szolgáltatót.
Négyen tervezik, hogy itt foglalnak. Épp 38 ember nézi. Már csak 2 szoba maradt oldalunkon!”
– ilyen és ehhez hasonló üzenetek jelentek meg korábban a Szallas.hu weboldalán és mobil applikációjában. Márpedig ezek a Gazdasági Versenyhivatal szerint jogsértőek, megjelenési módjuk miatt ugyanis az üzenetek pszichés nyomásgyakorlással közvetítették a fogyasztók számára, hogy az általuk keresett szálláshelyek csak korlátozottan elérhetőek.
A hatóság szerint ez az agresszív kereskedelmi gyakorlatnak minősülő módszer megzavarja a felhasználókat, akik így előfordulhat, hogy nem tájékozódnak megfelelően a választásuk előtt.
A GVH azt is közölte, hogy a Szallas.hu Zrt. együttműködött a vizsgálat alatt, elismerte a jogsértést és felhagyott a gyakorlattal. Ez az oka annak, hogy a versenyhivatal végül nem bírságolt, helyette összetett intézkedéscsomag végrehajtására kötelezte a céget.
Ennek keretében a társaság többek között átalakítja online felületeit, valamint fogyasztói tájékoztató kampányba kezd, amely felhívja a figyelmet a pszichés nyomásgyakorlásra alkalmas magatartásokra, felismerésük fontosságára és elkerülésük lehetőségeire. A cég emellett piacfelmérést és fogyasztói kutatást folytat a témában, amelynek eredményéről tájékoztatja a többi piaci szereplőt, így a szállásadó partnereit, illetve e-kereskedelmi vállalkozásokat.