Problémákat talált az MNB egyebek mellett a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésekkel és az informatikai biztonsággal kapcsolatban.
Hiányosságokat tárt fel a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a K&H Biztosító Zrt.-nél egy vizsgálat során. A 2016 júniusától áttekintett adatok szerint problémák voltak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződéseknél, de a biztosító az életbiztosításoknál működtetett nyilvántartási és ellenőrzési rendszere sem minden esetben támogatta a jogszabályszerű, biztonságos működést.
A jegybank közleménye szerint
a biztosító vállalatirányítási rendszerében olyan testület is szerepel, amelynek az irányítási rendszerben betöltött szerepe nem tisztázott, illetve működése az igazgatóság döntési jogkörét csorbítja.
Az informatikai biztonság terén a jegybank a jogosultságkezelés, a biztonsági vizsgálatok és a naplózás vonatkozásában tárt fel problémákat. Hiányosságok vetődtek fel a K&H Biztosító adatszolgáltatása kapcsán is. A társaság emellett több esetben megsértette a biztosítási titok védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket is.
A vizsgálatok alapján a biztosító megtévesztette egyes ügyfeleit azzal, hogy a lakásbiztosítási szerződésekre vonatkozó ajánlatán azt tüntette fel, hogy „nincs önrész”, noha a szerződési feltételek alapján bizonyos kockázatok esetében igenis alkalmazott ilyet.
A feltárt problémák miatt a jegybank 33 millió forint felügyeleti, és további 17 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a K&H Biztosítóra, valamint kötelezte azt a jogszabályszerű működésre.
A biztosítónak december 31-ig, illetve 2021. március 31-ig kell adatot szolgáltatnia az MNB-nek a jogsértések megszüntetésére tett intézkedéseiről.