A koronavírus-járvány odacsapott a szektornak, a fizetéseket is csökkentik a légitársaságnál.
Ezerfős létszámleépítést jelentett be a Wizz Air. A lépés a dolgozói állomány 19 százalékát érinti – derül ki a légitársaság közleményéből.
Ezzel azonban nincs vége a koronavírus-járvány okozta megszorításoknak a cégnél:
- többeket fizetés nélküli kényszerszabadságra küldtek, és küldhetnek, amennyiben szükséges,
- a pilóták, a légiutaskísérők és az adminisztratív munkakörökben dolgozók fizetését átlagosan 14 százalékkal csökkentik.
- Váradi József vezérigazgató, az igazgatósági tagok és a felsővezetők fizetését 22 százalékkal veszik vissza a most kezdődött, 2021-es pénzügyi évben.
A közlemény szerint a cég – amelyik március végén 1,5 milliárd eurós készpénztartalékkal rendelkezett – tárgyal a beszállítókkal arról, hogy csökkentse a szerződéses fizetési kötelezettségeit és javítsa a fizetési feltételeket.
Azt is írja az Airportal, hogy a Wizz Air fokozatosan kivonja 32 régebbi repülőgépét a 2023-as üzleti év végéig, ahogy azok lízingszerződései lejárnak.
A légitársaság forgalma a koronavírus-járvány miatt
márciusban 34 százalékkal esett vissza az előző évhez képest, a járvány előtti kapacitásához képest 3 százalékon üzemel jelenleg.
A kapacitásait már korábban kormányok részére ajánlotta fel áruszállító és a külföldön rekedt állampolgárokat hazaszállító járatok formájában. Legtöbb megbízást a magyar kormánytól kapták eddig.
A rövid távú tervekről azt írta a cég, hogy a piaci igényekhez alakítja kapacitásait és a repülőgépeit azokra a piacokra helyezi át, ahol lehetőségek nyílnak a bővítésre.
Nincs változás ugyanakkor a Wizz Air Abu Dzabi vegyesvállalat létrehozásának menetrendjében.
Váradi az Airportalnak március közepén arról beszélt, hogy szerinte legkésőbb júliusra visszaáll a rend a légi közlekedésben, de addig sok áldozata lesz a koronavírus-járvány miatti keresletcsökkenésnek. Azt is mondta a vezérigazgató, hogy a cég nagyjából 40 millió euró kárral számol március végéig, de a helyzet lehetőségeket is rejt magában, és inkább előbb kérnék az Airbustól az új repülőgépeket.
A koronavírus-járvány terjedése miatt az elmúlt hónapokban drasztikusan visszaesett a légi forgalom. Ahogy megírtuk, több tízezer milliárd forintra volna szükség, hogy ne omoljon össze a világ légi közlekedése.
A krízisre a légitársaságok különböző módon reagáltak, például a British Airways 36 ezer alkalmazottját függesztette fel, a Ryanair és az EasyJet a földön tartja a flottáját.