Vállalkozás MTI / hvg.hu 2020. április. 06. 17:37

A Wizz Air több kelet-közép-európai államnak is segít a járvány idején

A szlovén és a macedón kormány felkérésére is indított járatot a magyar légitársaság, de több másik ország kormányával tárgyalnak.

Több kelet-közép-európai államnak is segít a magyar hátterű Wizz Air diszkont légitársaság, a Váradi József vezette cég védekezéshez szükséges felszereléseket szállító gépeket és mentesítő járatokat is üzemeltet.

Váradi József a Reuters hírügynökségnek azt mondta, kormányok és egyéb szervezetek is kérték a segítségüket, de ezek a járatok nem a profitteremlésről szólnak. "A legfontosabb dolog, hogy segítsünk."

Magyarországra az elmúlt hetekben több járattal Kínából szállítottak a koronavírus-járvány miatt különböző védőfelszereléseket és lélegeztetőgépeket, Los Angelesből és Miamiból pedig nem kereskedelmi járaton magyarokat szállítottak Budapestre a múlt héten.

Utóbbi esetben, bár az MTI-hírben nem kereskedelmi járatról beszéltek, nem ingyen volt az út az utasok számára, egységesen 880 amerikai vagy 1240 kanadai dollárba kerültek (kb. 287 ezer forint).

A Wizz Air emellett a szlovén és macedón kormány felkérésére is üzemeltetett különböző járatokat, és tárgyalást folytatnak több más régióbeli ország kormányával is.

Ezekre a légitársaság a flotta 10 százalékát (12 repülőgépet) és kétszáz fő hajózó személyzetet biztosít.

Rendkívül komoly bajban vannak a légitársaságok világszerte. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) úgy számol, hogy ha a világ három hónap alatt túl lenne a járvány nehezén, és fel lehetne oldani a nyár elejére a repülési korlátozásokat, akkor a bukás nagyjából 252 milliárd dollár, azaz 81 ezer milliárd forint lehetne.

A Wizz Air több mint három hete arról számolt be, hogy március végéig 40 millió euró kárt szenved el a koronavírus-járvány miatti keresletcsökkenés és a repülési tilalmak miatt. A múlt héten, amikor arról érdeklődtünk, készítettek-e új számításokat, azt válaszolták, hogy a világszerte gyorsan változó helyzetben nem kívánnak újabb előrejelzést megfogalmazni.

A légitársaság gépeinek 84 százaléka kényszerült a földre. További részletek itt:

Több tízezer milliárd forintra lenne szükség, hogy ne omoljon össze a világ légi közlekedése

Ilyen még a gazdasági válságok alatt sem volt: egy hónap alatt a nulla közelébe esett a világ légi forgalma, az elemzők a saját néhány héttel korábbi ultrapesszimista becsléseiket már a legjobb lehetséges forgatókönyvnek látják, több tízezer milliárd forintnyi pénzt bukhat a szektor.

hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.