A dolgozókat megtartanák egy kecskeméti portál értesülése szerint. Folyik az egyeztetés a szakszervezetekkel.
Az új koronavírus világjárványa miatt múlt kedden a Daimler-csoport úgy döntött, hogy két hétre felfüggeszti európai egységeiben a termelést, így átmenetileg a kecskeméti Mercedes-gyár is bezárt. A korábbi döntést csütörtökön megváltoztatták – írja a kecskeméti Kecsup.hu. A portálhoz eljutott egy, a munkatársaknak szánt tájékoztató levél, amiből kiderül: a leállást négy hétre meghosszabbították. A fizetésekről és az elmaradt munkaórákról azt írták, hogy egyeztetnek a szakszervezetekkel, és megvizsgálják a lehetőségeket. A levél alapján a dolgozókat meg akarják tartani, és a krízis hatásait a legenyhébb szinten akarják tartani a munkatársak számára.
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár március 20-án péntektől szakította meg a munkát a kecskeméti telephelyen, írja hivatalos állásfoglalásában a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. Ez a csütörtöki döntésnek döntésnek megfelelően április 21-ig tart majd, a termelés 22-én indulna újra. Addig csak az elengedhetetlenül szükséges területek működését biztosítják, minimális létszámmal, óvintézkedések mellett. A munkamegszakítás folytatásáról szóló döntés során a nemzetközi, országos és helyi hivatalok és hatóságok ajánlásai szerint jártak el. A most meghozott intézkedések esetleges meghosszabbítása a helyzet további alakulásától függ.
A vállalat célja továbbra is az, hogy a több mint 4400 munkavállaló munkahelyét és bérét hosszútávon biztosítani tudja - erősítették meg. Jelenleg a szakszervezetekkel egyeztetnek a leginkább megnyugtató megoldás közös kialakítása érdekében. A vállalatvezetés folyamatosan figyelemmel kíséri az aktuális helyzetet és szükség esetén további intézkedéseket hoz. Amennyiben pedig a helyzet azt lehetővé teszi, 2020. április 22-én újraindul a termelés a kecskeméti telephelyen.
Nem a Mercedes-gyár az egyetlen, amit súlyosan érint a jávány: már leállt a győri Audi-gyár, a szentgotthárdi Opel-üzem és a Suzuki esztergomi gyára is. A teljes magyar ipar majdnem harmadát az autógyártás jelenti, a GDP 4-5 százalékát ez a szektor adja. A koronavírus nélkül is bajban lenne az autóipar, a járvány viszont extrémen súlyossá teszi a helyzetet. És azt sem tudni még, mi lesz a beszállítókkal, valamint a több tízezer alkalmazottal.