Vállalkozás hvg.hu 2020. március. 26. 16:29

Még hosszabb időre áll le a Mercedes-gyár

A dolgozókat megtartanák egy kecskeméti portál értesülése szerint. Folyik az egyeztetés a szakszervezetekkel.

Az új koronavírus világjárványa miatt múlt kedden a Daimler-csoport úgy döntött, hogy két hétre felfüggeszti európai egységeiben a termelést, így átmenetileg a kecskeméti Mercedes-gyár is bezárt. A korábbi döntést csütörtökön megváltoztatták – írja a kecskeméti Kecsup.hu. A portálhoz eljutott egy, a munkatársaknak szánt tájékoztató levél, amiből kiderül: a leállást négy hétre meghosszabbították. A fizetésekről és az elmaradt munkaórákról azt írták, hogy egyeztetnek a szakszervezetekkel, és megvizsgálják a lehetőségeket. A levél alapján a dolgozókat meg akarják tartani, és a krízis hatásait a legenyhébb szinten akarják tartani a munkatársak számára.

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár március 20-án péntektől szakította meg a munkát a kecskeméti telephelyen, írja hivatalos állásfoglalásában a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. Ez a csütörtöki döntésnek döntésnek megfelelően április 21-ig tart majd, a termelés 22-én indulna újra. Addig csak az elengedhetetlenül szükséges területek működését biztosítják, minimális létszámmal, óvintézkedések mellett. A munkamegszakítás folytatásáról szóló döntés során a nemzetközi, országos és helyi hivatalok és hatóságok ajánlásai szerint jártak el. A most meghozott intézkedések esetleges meghosszabbítása a helyzet további alakulásától függ.

A vállalat célja továbbra is az, hogy a több mint 4400 munkavállaló munkahelyét és bérét hosszútávon biztosítani tudja - erősítették meg. Jelenleg a szakszervezetekkel egyeztetnek a leginkább megnyugtató megoldás közös kialakítása érdekében. A vállalatvezetés folyamatosan figyelemmel kíséri az aktuális helyzetet és szükség esetén további intézkedéseket hoz. Amennyiben pedig a helyzet azt lehetővé teszi, 2020. április 22-én újraindul a termelés a kecskeméti telephelyen.

Nem a Mercedes-gyár az egyetlen, amit súlyosan érint a jávány: már leállt a győri Audi-gyár, a szentgotthárdi Opel-üzem és a Suzuki esztergomi gyára is. A teljes magyar ipar majdnem harmadát az autógyártás jelenti, a GDP 4-5 százalékát ez a szektor adja. A koronavírus nélkül is bajban lenne az autóipar, a járvány viszont extrémen súlyossá teszi a helyzetet. És azt sem tudni még, mi lesz a beszállítókkal, valamint a több tízezer alkalmazottal.

Gazdaság Sztojcsev Iván 2024. december. 29. 07:00

És akkor januárban Novák Katalin a mozgás évének nyilvánította 2024-et, aztán történt egy s más

Egész véletlenül tökéletesen beletrafált egykori köztársasági elnökünk, amikor elrendelte, hogy 2024 legyen a mozgás éve: mozgott idén a pártrendszer (egész váratlan irányokba), a GDP-növekedési előrejelzés (magasból a nulla közelébe), a forintárfolyam (hajaj), a világpolitika, és maga Novák Katalin is, jó messzire. Megnéztük a gazdaság és a vállalkozás rovatunkból az év legolvasottabb cikkeinek listáját, és most megmutatjuk, mi érdekelte idén önöket a legjobban.