Vállalkozás hvg.hu 2020. március. 02. 09:38

Külföldön terjeszkedik a magyar étterem, ahol a vendégeknek maguknak kell főzniük

Kétmillió euróból indít franchise-láncot külföldön a Makery.

Kétmillió eurós, azaz 675 millió forintos befektetésből lép a nemzetközi piacra a Makery. A magyar étteremlánc nagy újítása az, hogy ételek helyett hozzávalókat kapnak a vendégek, így 20-25 perc alatt maguknak készíthetik el a kiválasztott ételt.

A céget az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Solus Capital kockázati befektető támogatta. A pénzt a skálázhatóságot növelő informatikai rendszer fejlesztésére, nemzetközi értékesítésre és marketing felépítésére, valamint a sikeres szolgáltatás elterjesztésére költik.

Mostanra két jövőbeli franchise partnerrel már alá is írták a szerződést, így az év végéig Bécsben és Stuttgartban már várhatóan lesz Makery étterem.

hvg360 Fetter Dóra 2024. december. 28. 07:00

„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”

Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról, klímakatasztrófáról vagy csak egy kiadós áramszünetről. A kormány háborús veszélyről beszél, de nem tartja fontosnak az ország, az emberek felkészítését váratlan helyzetekre. Vasárus Gábort, a Hun-Ren KRTK Regionális Kutatások Intézete tudományos munkatársát arról kérdeztük, mit lehetne tenni azért, hogy valóban senkit ne érjen készületlenül, ha jönne a baj.