Hogy pontosan hányat, azt nem jelentette be a német járműipari konszern.
Költségcsökkentési programja keretében a Daimler elsősorban a megüresedő munkahelyek be nem töltésével tervezi végrehajtani a leépítést. Emellett részmunkaidős foglalkoztatást kínál majd a nyugdíjhoz közeledő munkatársaknak, valamint a munkavállalóval kötött megállapodással csökkenti az adminisztratív létszámot a németországi telephelyeken. Németországban 2029 végéig üzemgazdasági indokkal nem lesznek elbocsátások.
A konszern vezérigazgatója, Ola Källenius ebben a hónapban már bejelentette a konszern 1,4 milliárd eurós megtakarítási tervét a foglalkoztatási költségeken, ezen belül minden tizedik adminisztratív munkahely felszámolására. Konkrét számok azonban akkor sem hangzottak el.
A német autóipar gyengélkedése a magyar gazdaságot is magával ránthatja
Valami nagyon furcsa történik az autógyártásban Magyarországon és világszerte is. Sorra érkeznek a hírek arról, hogy válságot várnak az iparág szereplői, eközben a környékünkön új gyárak nyílnak, és az újonnan forgalomba állt autók száma is nő. Mi történik?
"Az üzemi tanáccsal a karcsúsításról megkötött keretegyezménnyel 2022 végéig el tudjuk érni a kitűzött célt" – mondta Wilfried Porth személyzeti igazgató a Daimler pénteki közleményében. – "A szükséges intézkedéseket a szociális következmények maximális figyelembe vételével fogjuk végrehajtani" – magyarázta, hozzátéve, hogy a megállapodás sarokpontjai teljesítésének a részleteit az elkövetkező hetekben dolgozzák majd ki.
A bejelentés szerint a határozott idejű munkaszerződéseket csak "nagyon korlátozott számban" fogják a lejáratkor meghosszabbítani. Az új heti 40 órás munkaszerződésekkel pedig "szűkmarkúan" fognak bánni, továbbá ösztönzőkkel igyekeznek majd rávenni meglévő alkalmazottakat a munkaidejük önkéntes csökkentésére.