Hatszor annyit fizethet Veszprém idén a tömegközlekedésért, mint tavaly, már a város tartalékjaihoz kell hozzányúlni.
Az üzemszerű működés közben kiderült, hogy azok a számok, amelyekkel mi elindultunk, és amelyre igent mondtunk, nem valósak
– mondta a helyi tömegközlekedés átszervezéséről Porga Gyula veszprémi polgármester a 24.hu cikke szerint. A portál arról ír: 2018 nyarán a veszprémi önkormányzat úgy döntött, hogy az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ helyett egy újonnan megalapított saját cég, a V-Busz Veszprémi Közlekedési Kft. lesz a helyi tömegközlekedési cég. Az üzleti terv alapján a városvezetés úgy számolt, hogy 2019-ben 600 millió forintba kerül a vállalat működtetése, ehhez képest már 1,6 milliárd forintnál tartanak. Összehasonlításképp: tavaly 280 millió forintot fizettek még az ÉNYKK-nak a tömegközlekedés biztosításáért, igaz, ezért a pénzért csak öreg, rossz, környezetszennyező buszokat kaptak.
A legutóbbi közgyűlésen 101 millió forintot már a város működési célú tartalékjából, 26 milliót az általános tartalékból adtak, de valahonnan 183 millió forintot még elő kell teremteni a decemberi közgyűlésen. Ráadásul a portál azt írja: elég sofőr sincs, a menetrendet gyakran nem tartják, és sok busz esik ki szervizelési nehézségek miatt.