Tilos az olyan reklám, amely a gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja – a fogyasztóvédelem a reklámtörvény e pontjára hivatkozva bírságolta meg a Coca-Colát augusztusban indított plakátkampánya miatt.
A bírság mellett a hatóság arra is kötelezte a céget, hogy a továbbiakban ne használjon a gyerekek és fiatalkorúak fejlődését károsító reklámot – írja az Index.
A lap az információt az egyik olvasójától kapta, aki feljelentette a céget a reklám miatt. A Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya válaszolt neki, a levélben pedig egyértelműen közli, hogy eljárást indítottak „a Coca-Cola Magyarország Kft. >>#loveislove<< kampányának plakátjaival kapcsolatban”.
A cikk szerint a cég büntetéséről szóló határozat kiküldésének időpontjában még nem vált véglegessé.
Az állami szervezet – olvasható a lapban – megköszönte a lakossági bejelentést.
A Coca-Cola plakátkampányának meleg párja: Nem lehet elmenekülni
Itt kell változtatni - mondják. Egy interjúban az is kiderült, újra belevágnának.
A Coca-Cola augusztus elején, a Sziget Fesztivál felvezetéseként indította el a kampányát, amelynek keretében háromféle plakáton egy-egy kólát ivó pár szerepelt: egy hetero- és két homoszexuális. A hirdetések láttán a fideszes Boldog István bejelentette, hogy bojkottálni fogja a kólaivást, a kormányoldal médiája is elítélte a plakátokat, amelyek eltávolításáért online petíció is indult. Többen ugyanakkor – köztük például Alföldi Róbert – kiálltak mellette.
A Coca-Cola előbb közleményben magyarázta a kampány lényegét, majd néhány nappal később lecserélte a kifogásolt plakátokat.
