Neves amerikai és európai befektetési alapok szállnak be egy okosautós megoldásokon dolgozó magyar startupba.
Több partner 11 millió dollárt (körülbelül 3,2 milliárd forintot) fektet a Commsignia nevű, autók egymás közti kommunikációjával, valamint a városi infrastruktúrák okosításával foglalkozó magyar startupba – írja az Index.
Eddig az első befektetőktől kapott magvető tőkéből növekedtek, de elérték azt a méretet, hogy már komoly tőkebefektetés szükséges a további bővüléshez. A vállalkozásba olyan neves amerikai és európai kockázatitőke-befektetők szálltak be, mint a Karma Ventures, a Samsung Catalyst Fund vezetésével a Partech, Inventure, Credo Ventures és hazai szereplőként a Day One Capital. A pénzen kívül autóipari kapcsolatokat is hoztak a befektetők.
Három budapesti egyetemista alapította meg 2012-ben a Commsigniát, hamar belevágtak komoly nemzetközi projektekbe, és a szakértőik ott vannak azokban a testületekben, ahol az autózás jövőjéről döntenek.
A Commsignia leghíresebb projektje Las Vegasban fut, ahol egy nagyon is valós problémát akartak megoldani a segítségükkel. A januári tech show, a CES miatt oda szerették volna csábítani a Lyft önvezető BMW-flottáját, valamint a város indított egy önjáró buszt, amivel volt egy kis probléma: lassabban haladt, mint a gyalogló emberek, ezért senki sem akart felszállni rá. A szenzoraira támaszkodva csupán 3-5 kilométer per órával tudott biztonságosan közlekedni. Ezt oldották meg a Commsignia jármű-kommunikációs eszközeivel: rádiós kapcsolaton közlik a busszal a jelzőlámpák állapotát, így a busznak már nem a fedélzeti kamerákkal, más objektumok takarásában kell kitalálnia, hogy mikor vált zöldre a lámpa, és gyorsabban haladhatott a kereszteződések felé.