Az áruházlánc szerint azért árulják az alacsony árú szlovák terméket, mert nem volt elég magyar tej a beszállítóknál.
A vásárlói igények fedezésének szükségességével indokolja a Penny, miért árul literenként 135 forintért szlovák UHT tejet. Az alacsony ár – magyarázta a cég – az az üzleti és gazdasági tevékenységükből származó árelőnynek köszönhető, amelyet átengedtek a vásárlóknak.
Az áruházlánc arra reagált, hogy az olcsón árusított szlovák tej miatt tejtermelők tüntettek a Penny Market alsónémedi logisztikai központjánál, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (Magosz) támogatásával.
Korábban, ahogy megírtuk, a Tej Terméktanács vizsgálatot is kezdeményezett a hatóságoknál az ügyben.
A Penny most azt közölte, hogy öt évvel ezelőtt csatlakozott a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácshoz, minden esetben kérik a terméktanács támogatását annak érdekében, hogy a vásárlói igényeknek megfelelő mennyiségű magyar tejet tudjanak beszerezni. Hozzáfűzték: ezt a március elején kialakult helyzet előtt is megtették.
A fogyasztói igények meghaladták magyar beszállítóik erőforrásait, ezért fedezték más forrásból a fennálló igényeket – hangsúlyozták. A jelenlegi promócióban szereplő tejterméket többször is vizsgálták laboratóriumban, amelyeken a termék kifogástalan minősítést kapott.
A Penny tájékoztatása szerint az elmúlt években a folyékony tejtermékek 100 százaléka magyar forrásból származott. A társaság tejtermék-választékában általában 11 hazai forrásból származó folyékony tej érhető el, csak egy import termék van idén januártól.
László Róbert tejtermelő, a demonstrációs bizottság vezetője közölte, hogy UHT tejet a magyar termelők 139 és 148 forint literenkénti áron tudnak gyártani, és a nyers tej ára 100 forint kilogrammonként, ami az Európai Unióban a legalacsonyabb. Szlovákiában magasabb a tej felvásárlási ára, ezért bizonyos, hogy csak veszteséggel és etikátlan üzleti magatartással tudja árusítani az áruházlánc a behozott tejet.