Több dolgot is szeretne a hivatal tisztázni.
Versenyfelügyeleti eljárást folytat a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az online szállásfoglaló portált üzemeltető Booking.com B.V.-vel szemben.
A GVH közleményéből kiderül, az eljárás azután indult, hogy a weboldal egyes szálláshelyekkel kapcsolatos, valószínűsíthetően sürgető jellegű tájékoztatásai (pl. „Még 32-en nézik”; „Egyvalaki épp azt fontolgatja, hogy ezen a szálláson foglal”) azt a látszatot kelthetik a fogyasztókban, hogy a szabad helyek rohamosan fogynak. Ezek ugyanis alkalmasak lehetnek olyan pszichés nyomásgyakorlásra, amely jelentősen korlátozhatja a fogyasztó választási vagy magatartási szabadságát, illetve lehetőségét a megalapozott döntés meghozatalára.
A GVH azt is vizsgálja, hogy a booking.com weboldalon elérhető szállásajánlatok valóban térítésmentesen lemondhatók-e a legtöbb esetben, ahogy a szolgáltatás hirdetéseiben szerepelt.
Szintén az eljárás tárgya, hogy a vállalkozás az elvárható szakmai gondossággal járt-e el a magyarországi szállásadók szállásajánlatainak megjelenítésekor a www.booking.com weboldalon, valamint a Booking.com alkalmazásban – különösen, ami a Széchenyi Pihenő Kártya kiemelt feltüntetését illeti fizetési eszközként –, és nem tesz-e a fogyasztói döntést torzító különbséget az egyes szállásadók hirdetései között.
A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárásának megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul – olvasható a közleményben.
Ahogyan arról korábban a hvg.hu is beszámolt, a brit versenyhivatal nekiment a legnagyobb szálláskereső oldalaknak, mert rendszeresen átverték a gyanútlan netezőket.