Vállalkozás hvg.hu 2019. január. 22. 10:03

GKI: Az ország fejletlenebb részein élők váltanak szívesebben munkahelyet

Megvizsgálták a magyarok munkahelyváltási szokásait, és kiderült: nem igaz, hogy ott van több váltás, ahol több munkahely közül lehet választani.

Hogyan váltanak munkát a magyarok? Erre kereste a választ a GKI Gazdaságkutató Zrt. A reprezentatív felmérésben a válaszoló aktív keresők mindössze 5,5 százaléka váltott egy év alatt munkahelyet. Azt feltételezhetnénk, hogy ahol több a munkalehetőség, ott jelentősebb mértékű a munkahely-változtatás, ez azonban nem igazolódott be – írták.

A munkahelyet váltók között a legnagyobb arányt a 30-50 év közöttiek képviselték (58 százalék), majd a 18-30 év közöttiek jöttek (39 százalék). Előbbiek esetében a családalapítás okozta többletjövedelem-igény, míg utóbbiaknál a pályakezdés nehézségei, a szakmai vagy anyagi előmenetelt lehetővé tevő munkahely megtalálása lehet a fő motiváló erő. Legkevésbé az 50 fő felettiek tudnak, akarnak váltani.

A vizsgálat két részre osztotta az országot: egy fejlettebb (Közép-Magyarország, Nyugat-Dunántúl és Közép-Dunántúl), valamint egy kevésbé fejlett részre. A prosperáló területeken csak a munkavállalók 3 százaléka, a kevésbé tehetős területeken élőknek viszont 9 százaléka váltott munkahelyet 2017-ben. Utóbbiak magasabb aránya részben magyarázható azzal is, hogy ott többen dolgoznak idénymunkán.

Ahol az átlagkereset alacsonyabb, így jóval bérérzékenyebbek a munkavállalók, ott kisebb emelésért is inkább váltanak. A fejlett régiókban, ahol nagy a munkaerőhiány, a vállalkozások igyekeznek megfelelő csomagot összeállítani, hogy megtartsák a dolgozókat, így ezekben a régiókban kisebb az érdekeltség a váltásra.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.