Vállalkozás hvg.hu 2018. december. 15. 10:05

A II. kerületiek ellenállása miatt késlekedik az M0-s építése

Ha nem jár sikerrel a társadalmi egyeztetés, a kormány dönti el, merre menjen a nyomvonal.

Hétfőn még csak annyit lehetett tudni, hogy a törvényalkotási bizottság módosító javaslata szerint mégsem épül tovább az M0-s nyugati szakasza. Kivennék ugyanis a Budaörs–Budakeszi–Nagykovácsi–Budapest (II. kerület) közötti szakaszt a törvényből arra hivatkozva, hogy "nem történt meg ennek a szakasznak a részletes szakági tervezése".

Szeptember elején még arról cikkezett a sajtó, hogy hamarosan továbbépülhet az M0-s nyugati szakasza, 2020-tól kezdődhetnek meg a munkálatok az M0-M1 csomópontja és a 10-es számú főút közötti szakaszon. Az útvonal menti települések, így Budakeszi és Budaörs környékének országgyűlési képviselője, Csenger Zalán Zsolt cáfoló kommentet posztolt a Facebook-on, melyben azt írja, nem fújják le a körgyűrű továbbépítését, csak végre kell hajtani a nyomvonalcserét.

Gulyás Gergely viszont a heti kormányinfón azt nyilatkozta az Mfor-nak, hogy a társadalmi egyeztetés elmaradása és az építőipar kapacitáshiánya miatt kell több időt szánni a kivitelezésre. A törvénymódosítást azután kezdeményzte, hogy Láng Zsolt II. kerületi polgármester elmondta, komoly társadalmi ellenállást szült a tervezett nyomvonal.

A miniszter szerint, bár a világ számos városában nem zárul be teljesen a körgyűrű, ő úgy gondolja, jó lenne, ha az M0-ás bezárulna. Amennyiben nem születne konszenzus, a kormány döntené el, merre menjen tovább a nyomvonal. Gulyás szerint a beruházás ütemezését nem csak a társadalmi egyeztetés befolyásolja, hanem az építőipar kapacitáshiánya is.

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.