Ha nem jár sikerrel a társadalmi egyeztetés, a kormány dönti el, merre menjen a nyomvonal.
Hétfőn még csak annyit lehetett tudni, hogy a törvényalkotási bizottság módosító javaslata szerint mégsem épül tovább az M0-s nyugati szakasza. Kivennék ugyanis a Budaörs–Budakeszi–Nagykovácsi–Budapest (II. kerület) közötti szakaszt a törvényből arra hivatkozva, hogy "nem történt meg ennek a szakasznak a részletes szakági tervezése".
Szeptember elején még arról cikkezett a sajtó, hogy hamarosan továbbépülhet az M0-s nyugati szakasza, 2020-tól kezdődhetnek meg a munkálatok az M0-M1 csomópontja és a 10-es számú főút közötti szakaszon. Az útvonal menti települések, így Budakeszi és Budaörs környékének országgyűlési képviselője, Csenger Zalán Zsolt cáfoló kommentet posztolt a Facebook-on, melyben azt írja, nem fújják le a körgyűrű továbbépítését, csak végre kell hajtani a nyomvonalcserét.
Gulyás Gergely viszont a heti kormányinfón azt nyilatkozta az Mfor-nak, hogy a társadalmi egyeztetés elmaradása és az építőipar kapacitáshiánya miatt kell több időt szánni a kivitelezésre. A törvénymódosítást azután kezdeményzte, hogy Láng Zsolt II. kerületi polgármester elmondta, komoly társadalmi ellenállást szült a tervezett nyomvonal.
A miniszter szerint, bár a világ számos városában nem zárul be teljesen a körgyűrű, ő úgy gondolja, jó lenne, ha az M0-ás bezárulna. Amennyiben nem születne konszenzus, a kormány döntené el, merre menjen tovább a nyomvonal. Gulyás szerint a beruházás ütemezését nem csak a társadalmi egyeztetés befolyásolja, hanem az építőipar kapacitáshiánya is.