Hamarosan lejár az egyéves haladék, kötelező lesz minden céges adóügyet a Cégkapun keresztül intézni.
Januártól csakis cégkapun keresztül intézhetik a cégek elektronikusan az adóügyeiket a NAV-nál – figyelmeztetett a hivatal. Az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás, ők továbbra is az ügyfélkaput használhatják.
A gazdálkodó szervezetek idén adóügyekben a NAV-nál már elektronikus kapcsolattartásra és ügyintézésre kötelezettek. Az év végéig képviselőik még használhatják az ügyfélkaput is. Jövőre azonban az ügyfelek – egyéni vállalkozók és hivatali tárhellyel rendelkezők kivételével – az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag cégkaput használhatnak.
Ezt többek között a NAV-val való elektronikus kapcsolattartásra, a bevallások beküldésére, hivatalos dokumentumok letöltésére lehet használni. A NAV a küldeményeit ugyancsak a cégkapun át küldi.
A gazdálkodó szervezeteknek – egyéni vállalkozókat kivéve – a cégkapu használatához csupán regisztrálniuk kell, amit a szervezet képviseletére jogosult természetes személy kezdeményezhet.