„Michael Kors, csak az legyen rajtad, szexi lesz, ha sétálunk a parkban” – énekelte a senkise formáció a divattervezőről, aki most az egyik legmenőbbnek számít. És nem csak a magyar nők körében.
A divatvilág új feltörekvő moguljáról énekel ByeAlex senkise formációja abban a dalban, amelyet maga a címszereplő is használ új kollekciója hirdetésében. Az 59 éves Michael Kors azonban nem kezdő a szakmában: már gyerekkorától érdeklődött a divat iránt – ami annak is betudható, hogy anyja, Joan Hamburger fiatalon modellként dolgozott. A legenda szerint ötévesen áttervezte anyja második házasságkötésére a menyasszonyi ruhát is, innentől nem is volt megállás.
Első saját divatmárkája 1981-ben indult, ebből lett 1990-ben a KORS Michael Kors. Ez három évvel később csődvédelmet kért, majd 1997-ben indult újra, immár nem luxusmárkaként. Ebben az évben nevezték ki Korst a francia Celine divatház női konfekciókollekciójának a főtervezőjévé. Ez a karrier hat évig tartott, közben piacra dobta saját férfiruha-kollekcióját is.
2004-ben indult a MICHAEL Michael Kors márka, benne azokkal a kézitáskákkal és kiegészítőkkel, amelyekre ByeAlex csaja is annyira vágyik. És nem csak az ő csaja: 2011 óta a New York-i tőzsdén jegyzett cégcsoportjának is köszönhetően vagyonát a Forbes már egymilliárd dollárra teszi, ami hamarosan megnövekedhet, hiszen nemrég jelentették be, hogy megveszi a holding a Versace márkát.
A társaság a 2017-es üzleti évében 4,72 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 5 százalékkal magasabb az előző évinél, adózás előtti profitja pedig 2,86 milliárdot ért el – abból, hogy a bevétel több mint 60 százalékát meg tudta tartani a cég, talán mindenki levonhat következtetéseket a termékek ár/érték arányáról. Ahogy ByeAlex is énekelte: „kilóhúsz egy óra”.
Világmárkák vonzásában: új birodalmak épülnek
Az európai luxus aranyporára vágyik az amerikai Michael Kors divatház azzal, hogy a méregdrága lábbelijeiről ismert brit Jimmy Choo után megveszi az olasz Versacét is. Dühös üzenetekkel árasztották el a márka rajongói a Versace Instagram-oldalát és a Facebookot, miután kiderült, hogy a nemrég még a tőzsdei megjelenést fontolgató olasz divatház az adósságállomány átvállalását is beleszámítva 1,83 milliárd euróért eladja magát az amerikai Michael Korsnak.