A Deciem nevű, 2013 óta a teljes kozmetikai ipart felforgató cég szinte az összes boltját bezárta, miután a tulajdonos ámokfutást rendezett az Instagramon.
„Abnormális kozmetikai vállalat” – ez a Deciem logóba is foglalt jelmondata, mely az elmúlt napokban dehonesztáló felhangot kapott. A márka 2013-as debutálásakor gyakorlatilag felforgatta a kozmetikai piacot azzal, hogy a nagy márkák termékeinél sokkal erősebb összetételű, The Ordinarynek (átlagos, normális) keresztelt sorozattal rukkolt elő, melyben a kencéket az előbbiek árának töredékéért kínálják. A márkát ára, hatékonysága és a mögötte álló eszmeiség miatt világszerte gyakorlatilag kultikus hit övezi – írta a BBC.
A tulajdonos, Brandon Truaxe viszont a napokban egy sokkoló videót tett közzé az Instagramon, melyben – mindenféle részletesebb magyarázat nélkül – egy „súlyos bűncselekményről”, valamint „pénzügyi csalásról és sok másról” beszél. A cég ezután kedden az összes boltját bezárta Kanadában, Amerikában, Angliában, Dél-Koreában, Hollandiában és Ausztráliában is, honalpjuk tanúsága szerint csak a mexikóiak tartanak nyitva.
A Deciem sikerét jól mutatja, hogy tavaly az Estée Lauder is részesedést szerzett a márkában. A cég most az nyilatkozta a BBC-nek, hogy nagyon aggódik a Deciemért, és mint kisebbségi befektető meg fogja védeni a jogait. A Deciem 2018-ra prognosztizált árbevétele 300 millió dollár volt.
Truaxe idén többször is bajba sodorta a céget közösségi médiás megnyilvánulásaival, év elején például a később kirúgott üzlettársával kapcsolatban posztolt megosztó üzeneteket, de az is jellmező volt rá, hogy agresszíven válaszolgatott a kommentelőknek.