Kijött az új ügynökségi rangsor, több kategóriában az állammal jó viszonyt ápoló cégek szereztek jó helyet.
Több mutatót is közöl az új magyarországi ügynökségi rangsor, az Agency Toplist, amely korábban komoly vitát váltott ki a reklámszakmában, és egy ideig úgy tűnt, soha nem is készül el. Végül mégis összeállt, az mmonline.hu révén pedig már most böngészhető.
Az Agency Toplist komplex módon, a gazdasági mutatók, a szolgáltatások minősége, valamint a vállalat jó hírneve alapján rangsorolja a reklámügynökségeket – magyarázza a portál a mérés módszertanát.
A lista több kategóriájában is állami ügynökségek vezetik a sort, de akadnak piaci alapú sikertörténetek is.
A dinamizmust vizsgálva (vagyis profitabilitás növekedése alapján) a White Rabbit, az új médiakirály, a Balásy Gyula érdekeltségéhez tartozó New Land Media, valamint a DDB Budapest szerepel az első három helyen.
Jó hírnév kategóriában (reklámversenyek és médiamegjelenések alapján) a Republic Group, a White Rabbit és az Isobar Budapest szereztek dobogós helyet.
A lista legérdekesebb része természetesen a teljesítmény fül, amely árbevétel alapján rangsorolja az ügynökségeket. Itt toronymagasan a Balásy-féle, a kormányzati propagandát előszeretettel bonyolító New Land Media vezet (25 milliárd forint), második a Kuna Tiborhoz tartozó Trinity Communications (21 milliárd forint), a harmadik az MMS. Őket követi Rogán Antal szomszédjának, Csetényi Csaba cége, az Affiliate Network (5 milliárd forint), illetve Balásy másik cége, a Lounge Design. Kunával és Csetényivel azóta szerződést bontott a Nemzeti Kommunikációs Hivatal.