Az Ikarus Egyedi Kft. folytatná a termelést, ezért megegyezést ajánlott a hitelezőknek, 2025-re fizetné meg minden adósságát.
Az Ikarus Egyedi Kft. közleménye szerint közös érdek, hogy folytatódhasson a termelés és a forgalomba helyezett autóbuszok szervizelése, hiszen a már beszerzett alkatrészeket csak töredékáron lehetne értékesíteni, de minimális befektetéssel 70 csuklós busz, 9 onkológiai szűrőbusz és 6 darab elektromos busz készülhetne belőlük. Felszámolás esetén ezért – mint írták – a követelések az egyezségi ajánlatban leírtaknál jóval kisebb mértékben vagy egyáltalán nem térülnének meg. A termelési terv szerint a buszgyártás a hetedik év után saját tőkéből fenntartható lehet – tették hozzá.
Az Ikarus Egyedi Kft. portfóliója, készletei és munkatársainak szakértelme révén hosszú távú és kiegyensúlyozott szerepet vállalhatna a közösségi közlekedés megújításában – olvasható a közleményben.
A vállalat július 9-én kért csődvédelmet, hogy a csődeljárás alatt reorganizálják a működését és helyreállítsák a fizetőképességét. A kormányt egyúttal arra kérte, hogy minősítse stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté és vegyen részt a reorganizációs folyamatban. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium eleget tett a kérésnek.
Mint a HVG megtudta, az Ikarus Egyedi 5,8 milliárdos hitelt kapott az MKB Banktól, amely időközben Mészáros Lőrinc érdekeltsége lett, vagyis rajta is múlhat, szóba jöhet-e az, amit az Ikarus Egyedi kér, hogy 2025 végéig kelljen visszafizetnie adósságát.